شماره: 388522 تاریخ : 1397/07/17-11:14:45

وزیر علوم در اجلاس علم و فناوری در جامعه در توکیو مطرح کرد:

تحریم علمی با حقوق بشر در تقابل قرار دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه علم و دانش پدیده ای بین المللی و متعلق به همه مردم جهان است، تاکید کرد: تحریم و محدودیت های علمی و اقتصادی در تقابل با حقوق بشر و توسعه پایدار قرار دارد و مورد قبول جوامع علمی نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ دکتر منصور غلامی در پانزدهمین اجلاس «علم و فناوری در جامعه» در کیوتوی ژاپن بر ضرورت بین المللی سازی آموزش، انجام بدون محدودیت تبادلات علمی دانشگاهی برای توسعه علم و فناوری و تحقق جهش علمی و چرخه مغزها، انتقال بین المللی علوم میان دانشمندان و فناوران و برداشتن مرزها و محدودیت های موجود برای تحقق توسعه پایدار، تاکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران همچنین در میزگردی که با حضور 20 تن از وزرای علوم و فناوری کشورهای شرکت کننده در اجلاس به ریاست وزیر علوم و فناوری ژاپن و با سخنرانی کوجی امی رئیس اجلاس برگزار شد، گزارشی از روند علم و فناوری و دستاوردهای آن و توسعه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در جمهوری اسلامی ایران ارایه کرد.
دکترغلامی همچنین در ادامه نشست های پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در شهر کیوتو در ژاپن، در نشست تغییرات آب و هوایی سخنرانی کرد.
وزیر علوم در این نشست به برخی مصادیق تغییرات آب و هوایی از جمله غبار ناشی از فعالیت های انسانی و کشاورزی، کاهش و تغییر زمان بارش ها، گرمای هوا و کاهش آب اشاره کرد.
دکتر غلامی در ادامه سخنرانی خود راه های مقابله با مصادیق تغییرات آب و هوایی از جمله همکاری علمی بین المللی در سطح منطقه ای و جهانی، تبادل تجارب در این زمینه، استفاده از راه کارهای دوستدار طبیعت از جمله مالچ پاشی با منشا غیر نفتی را مورد تاکید قرار داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تحریم-علمی-با-حقوق-بشر-در-تقابل-قرار-دارد.bos