شماره: 6560 تاریخ : 1391/07/17-12:49:19

تحریم خرید گاز از ایران یک مانور تبلیغاتی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در حال حاضر هیچ گازی به اتحادیه اروپا صادر نمی کند این تصمیم اتحادیه اروپا صرفاً یک مانور تبلیغاتی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شانا با اشاره به خبر برخی رسانه های برون مرزی مبنی بر تحریم صادرات گاز ایران به اروپا گفت: طرح این موضوع جنبه روانی دارد، دشمن هرچه در ذهن دارد طرح می کند ما باید با تدبیر نقشه بدخواهان را خنثی کنیم.

حبیب آقاجری منتخب مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس نهم با تاکید بر لزوم شتاب در سرمایه گذاری در میدان های مشترک نفت و گاز کشور گفت: باید در روند رفع مشکل بودجه و اعتبارات پروژه های صنعت  نفت شتاب بیشتری ایجاد شود.

عضو دیگر کمیسیون انرژی با بیان این که تحریم گازی ایران هیچ گونه تأثیری در فروش گاز ما ندارد، گفت: ایران در حال حاضر هیچ گازی به اتحادیه اروپا صادر نمی کند این تصمیم اتحادیه اروپا صرفاً یک تصمیم تبلیغاتی و به منظور راه انداختن جنگ تبلیغاتی است.

عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم اقدام تحریمی اتحادیه اروپا را اقدامی سیاسی خواند و یادآور شد: اروپاییان قصد دارند با اقداماتی از این دست در مردم تردید ایجاد کنند و اتحادیه اروپا از این طریق می‌خواهد شانتاژ تبلیغاتی و فشار سیاسی بر ایران وارد کند تا از این طریق بتواند دلهره و تردید به دل مردم بیاندازد در حالی که این اتفاق نخواهد افتاد و حتی اگر چنین شود، مشکلی برای فروش گاز ایران وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه تحریم‌ها علیه ایران ناپایدار خواهدبود، ادامه داد: این اقدام اروپا آینده تأمین انرژی این قاره را با مخاطره مواجه خواهد کرد و آن‌ها باید منتظر اقدامات ضد تحریمی ایران باشند

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تحریم-خرید-گاز-از-ایران-یک-مانور-تبلیغاتی-است.bos