شماره: 445179 تاریخ : 1397/10/17-09:56:54

تاکید معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بر تشکیل اندیشکده های تعاون

" محمدکبیری " در نشست با مدیران خانه تعاونگران گفت : باید با ریشه یابی مشکلات بخش تعاون ، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را شناسایی وبرای بهبود آن تلاش کرد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی،معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وجود مشکلات ساختاری اقتصاد کشور یکی از مهمترین موانع جذب سرمایه گذاری خارجی است گفت : یکی از راههای برون رفت از این شرایط حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط و تعاونی ها است.

وی بر لزوم بررسی چالشها و مشکلات قضایی وحقوقی تعاونی ها تاکید  کرد و گفت : باید ارزیابی ها و بررسی های لازم دراین باره انجام شود و برنامه ویژه ای برای کاهش تصدی گری  دولت و برون سپاری خدمات در نظرداشت .  
کبیری درباره رویکرد پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی فت : بهترین رویکرد پرداخت تسهیلات به طرح هایی است که در زنجیره تامین ارزش قرارداشته و فروش آنها تضمین شده باشد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ضمن استقبال از برنامه ها و پیشنهادات و قدردانی از فعالیت های گسترده خانه تعاونگران با بیان اینکه خانه تعاونگران می تواند برای کاهش مشکلات مردم و تعاونیها کمک کند بر تشکیل جلسات مستمر و دوره ای با کار ویژه و مشخص تاکید کرد . 
خانه تعاونگران آمادگی کامل برای کمک به اجرایی شدن برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد
 در ادامه "علی حسین شهریور" دبیرکل خانه تعاونگران گفت :  این سازمان با هدف سرعت بخشیدن به توسعه بخش تعاونی تاسیس شده و در همه استانها دارای دفاتر فعال است . خانه تعاونگران آمادگی کامل برای کمک به اجرایی شدن برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد .
دبیرکل خانه تعاونگران افزود: حمایت و کمک به تحقق برنامه های معاونت امور تعاون به منزله کمک به توسعه بخش تعاونی و تقویت حضور تعاونی های در اقتصاد ملی است.
همچنین در این نشست مدیران خانه تعاونگران خواستار تهیه بسته های حمایتی برای تعاونی ها، تقویت نظارت، توانمند سازی تعاونی ها، پایش برنامه ها و اسناد بالادستی بخش تعاون، تشکیل سازمان مهندسی تعاون،  تشکیل جلسات اندیشه ورزی برای بهبود فضای کسب و کار تعاونی، تغییر نگرش ایجاد کسب وکاردرتعاونی ها و حرکت به سمت استارتاپها و فعالیتهای تجاری نوآورانه ، اجرای قوانین تعطیل شده، اصلاح برخی از مواد قانون تعاون، تعامل و هم افزایی نهادهای فعال حوزه تعاون، برونسپاری تصدیگری های بخش تعاون به اتاق های تعاون و خانه تعاونگران و حمایت ادارات استانی از تشکل های مردم نهاد شدند.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تاکید-معاون-امور-تعاون-وزارت-تعاون-کار-و-رفاه-اجتماعی-بر-تشکیل-اندیشکده-های-تعاون.bos