شماره: 522167 تاریخ : 1399/08/11-04:30:59

حمید رسولی،

تامین یک میلیون و 175 هزار تن کود یارانه ای در سال جاری

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: از حدود یک میلیون و 800 هزار تن سهمیه کود اوره که برای سال جاری تعیین شده، تاکنون حدود یک میلیون و 175 هزارتن تامین و تدارک شده است.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازوزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، اظهار داشت: توزیع کود اوره به صورت منظم در سراسر کشور در جریان است و در حال حاضر هیچ گونه کمبودی از نظر کودهای فسفاته و پتاسه در کشور نداریم.

وی گفت: از حدود یک میلیون و 800 هزار تن سهمیه کود اوره که توسط وزارت جهاد کشاورزی برای سال جاری تعیین و جهت اجرا به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ابلاغ شده است، تاکنون حدود یک میلیون و 175 هزار تن - معادل 65 درصد - تأمین شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد و نسبت به میانگین ده ساله 43 درصد افزایش داشته است.

رسولی ادامه داد: از یک میلیون و 175 هزار تن انواع کودهای یارانه ای تدارک شده از ابتدای سال 99، مقدار یک میلیون و 295 هزار تن جهت توزیع به استان های سراسر کشور تحویل شده است؛ بنابراین با توجه به اقدامات به عمل آمده، هیچ گونه نگرانی از بابت ذخیره انواع کود و توزیع آن در استان ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خصوص وضعیت توزیع کودهای فسفاته و پتاسه نیز گفت: مطابق برنامه هم اکنون مقدار 40 هزار تن کود فسفاته در کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سراسر کشور موجود و جهت خرید در دسترس کشاورزان قرار دارد و مقدار 91 هزار تن کود فسفاته نیز در بنادر موجود است.

رسولی گفت: در خصوص کودهای پتاسه وضعیت مناسبی داریم و هم اکنون مقدار 48 هزارتن کودهای پتاسه در استان ها در دسترس کشاورزان است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تامین-یک-میلیون-و-175-هزار-تن-کود-یارانه-ای-در-سال-جاری.bos