شماره: 520515 تاریخ : 1399/07/09-04:52:00

تامین مالی 5 هزار و 669 میلیارد تومانی با حراج اوراق بهادار دولتی

معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای نتیجه هجدهمین مرحله از حراج اوراق بهادار دولتی در هفته منتهی به هشتم مهرماه را اعلام و از تامین مالی 5 هزار و 669 میلیارد تومان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این وزارتخانه به منظور تأمین مالی بهینه دولت، در هفته جاری مبلغ 5 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر و همچنین هجدهمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی در هشتم مهرماه برگزار شد.

در هجدهمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی پس از اخذ سفارش های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه های بازار بین بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، مبلغ 669 میلیارد تومان اوراق به فروش رسید.

بنابراین در مجموع طی هفته جاری مبلغ 5 هزار و 699 میلیارد تومان برای مصارف بودجه عمومی از محل انتشار اوراق مالی اسلامی اعم از اسناد خزانه اسلامی، تامین مالی شد.

با انتشار اسناد خزانه اسلامی و طی برگزاری هفده مرحله قبلی حراج اوراق بدهی دولت و دو مرحله پذیره نویسی اوراق تا تاریخ اول مهر ماه امسال، ??در مجموع معادل 92 هزار و 224 میلیارد تومان، شامل21 هزار و 700 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و 70 هزار 524 میلیارد تومان اوراق نقدی تأمین مالی انجام شده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با کمترین تبعات تورمی، طی ماه های اخیر نسبت به انتشار اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری هجده مرحله حراج اوراق بدهی و دو مرحله پذیره نویسی اوراق اقدام نموده است که از این طریق تاکنون، در مجموع 97 هزارو 893 میلیارد تومان شامل 71هزار و 193 میلیارد تومان به صورت عرضه نقدی و 26هزار و 700 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی تأمین مالی انجام شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تامین-مالی-5-هزار-و-669-میلیارد-تومانی-با-حراج-اوراق-بهادار-دولتی.bos