شماره: 512075 تاریخ : 1399/02/13-05:36:18

مدیرعامل ساتکاب:

بومی سازی 60 کالای استراتژیک صنعت آب و برق توسط دانش بنیان ها

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساتکاب با اشاره به اینکه ساتکاب وظیفه حمایت و بکارگیری محصولات دانش بنیان آب و برق را بر عهده دارد، گفت:تاکنون بیش از 60 کالای استراتژیک صنعت آب و برق با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بومی سازی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب)، محمدولی علاءالدینی روز شنبه در نشست مدیران ارشد شرکت های ساتکاب و گلنور که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، ساتکاب را حلقه اتصال بخش خصوصی به وزارت نیرو برشمرد و افزود: چهار کارگروه حمایت از ساخت داخل، توسعه صادرات، همکاری و ارتباط با شرکت های کوچک و متوسط اروپایی و همچنین تامین منابع مالی در وزارت نیرو تشکیل شده است که ماموریت اداره کارگروه های یاد شده و تقویت ارتباط با بخش خصوصی به شرکت ساتکاب واگذار شده است.
وی با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید علاوه بر تامین بازار داخلی بایستی به حوزه صادرات خارج از کشور توجه بیشتری شود، ادامه داد: در همین راستا تفاهم نامه ای در هفته گذشته میان ساتکاب و صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور تجهیز منابع مالی برای صادرکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی در حوزه ساخت و تهیه کالای صنعت آب و برق به امضا رسیده است.
علاءالدینی افزود: در گذشته شرکتی تحت عنوان صانیر به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی شکل گرفته بود که از زمان واگذاری این مجموعه تاکنون انتظارات پیش بینی شده برای صانیر به درستی دنبال نشده است؛ بدین منظور توسعه صادرات کالاهای صنعت آب و برق در ماموریت های جدید ساتکاب پیگیری خواهد شد.
مدیرعامل ساتکاب با اشاره به توان بالای فنی و مهندسی شرکت های مشاور، تولیدکننده و پیمانکار صنعت آب و برق، گفت: در گذشته های دور دفاتری در خارج از کشور برای واردات کالاهای صنعت آب و برق ایجاد شده بود ولی امروزه توان بالای متخصصان داخلی موجب شده است تا ساتکاب براساس مصوبه مجمع عمومی شرکت، دفاتری در داخل و خارج از کشور به منظور صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی ایجاد کند.
وی با تاکید بر اینکه ساتکاب وظیفه حمایت از شرکت های دانش بنیان صنعت آب و برق را بر عهده دارد، ادامه داد: بر همین اساس تفاهم نامه های همکاری مشترکی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسیده است و بیش از 100 شرکت دانش بنیان نیز با مجموعه ساتکاب ارتباط مناسبی را برقرار کرده اند.
علاءالدینی با اشاره به اینکه ساتکاب وظیفه حمایت و بکارگیری محصولات دانش بنیان آب و برق را بر عهده دارد، گفت: در همین راستا تاکنون بیش از 60 کالای استراتژیک صنعت آب و برق با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بومی سازی شده است.

صادرات محصولات روشنایی ایران ساخت به 30 کشور جهان
اصغر امینی، موسس و رییس هیات مدیره شرکت گلنور نیز در این نشست به تاریخچه شکل گیری این مجموعه اشاره کرد و افزود: این شرکت فعالیت خود را در سال 72 با حدود 20 نفر نیرو در صنعت برق و روشنایی آغاز کرده بود که هم اکنون تعداد نیروهای فعال در این شرکت به حدود 700 نفر رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه بیش از 250 محصول در سبد تولیدات این شرکت قرار دارد، گفت: این مجموعه هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده محصولات روشنایی در خاورمیانه با هفت دپارتمان تخصصی مرتبط با صنعت برق مشغول به فعالیت است.
امینی با اشاره به اینکه تاکنون به 30 کشور جهان محصولات خود را صادر کرده ایم، ادامه داد: در حال حاضر سه دفتر شرکت نیز در گرجستان، هنگ کنگ و بلغارستان راه اندازی شده است.
موسس شرکت گلنور در پایان بر آمادگی این مجموعه برای همکاری با شرکت ساتکاب به منظور توسعه تعاملات در بازار داخلی و خارجی و تحقق شعار جهش تولید در صنعت برق تاکید کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بومی-سازی-60-کالای-استراتژیک-صنعت-اب-و-برق-توسط-دانش-بنیان-ها.bos