شماره: 490193 تاریخ : 1398/06/09-02:38:08

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد؛

بهره برداری رسمی از واحد تولید جرم قلیایی در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه

خط تولید جرم های دیر گداز قلیایی شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه استان خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ظرفیت این کارخانه 36 هزار تن در سال است و زمینه اشتغال 50 نفر را به صورت مستقیم در شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی ایجاد کرده و سرمایه گذاری ارزی و ریالی ایجاد این خط تولید به صورت کامل از سوی بخش خصوصی انجام گرفته است. 

شایان ذکر است که جرم های نسوز قلیایی در دوره تولید آزمایشی خود در مدت بسیار کوتاهی مورد استقبال واحدهای تولید فولاد کشور قرار گرفته و نیاز آنان را به این ماده برطرف کرده است.

گفتنی است که جرم های پاششی، کوبیدنی کوره قوس الکتریکی، پوشش تاندیش، ریختنی و پرکردنی، پنج نوع جرمی هستند که در این کارخانه به تولید می رسند و پروانه بهره برداری واحد اجرام نسوز کوره تیرماه امسال به نام شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور صادر شده است. 

استان خراسان جنوبی با داشتن ذخایر بزرگ منیزیت به قطب تولید اکسید منیزیم کشور تبدیل شده و زمینه اشتغال 600 نفر را در مجموعه خطوط تولید و معادن شرکت های "تهیه و تولید مواد نسوز کشور" و "معدنی نسوز بیرجند" تبدیل کرده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بهره-برداری-رسمی-از-واحد-تولید-جرم-قلیایی-در-کارخانه-اکسید-منیزیم-سربیشه.bos