شماره: 519380 تاریخ : 1399/06/23-02:07:45

شهردار تهران خبر داد

بهره برداری از اولین رم مترو با 85 درصد ساخت داخل تا تا پایان سال

شهردار تهران از اجرای 20 پروژه با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری اولین رم مترو تهران با 86 درصد ساخت داخل راه اندازی می شود.

به گزارش بانک و صنعت، پیروز حناچی امروز در اولین نشست مجمع نوآوری و فناوری که در محل کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد با اشاره با بیان اینکه منطقه البرز دارای بیش از 30 درصد گردش اقتصادی و 25 درصد تولید ناخالص داخلی است افزود: سیاست کلی ما در این منطقه بر عدم تمرکز است ولی استثناهایی برای شرکت های دانش بنیان، صنایع های تک و صنایع غذایی در نظر گرفتیم.

وی استقرار شهرک های صنعتی در اطراف شهرها را در راستای این هدفگذاری دانست و افزود: ما این سیاست را تعقیب می کنیم و بر این اساس اماکن متروک را به مراکز نوآوری و فرهنگی تبدیل شدند که نمونه آن کشتارگاه و تبدیل آن به فرهنگسرا و تبدیل کارخانه چرمسازی به دانشگاه هنر است.

حناچی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های علمی پارک های علم و فناوری و ضرورت اتصال مراکز علمی با بخش های صنعتی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری اولین رم متروی تهران که 85 درصد آن ساخت داخل است به بهره برداری می رسد.

به گفته وی این پروژه تاکنون 35 درصد پیشرفت داشته است.

شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این نهاد تاکنون تلاش کرده است که مانع کسب و کارها نشود، اظهار کرد: بر این اساس لایحه ای به همه مراکز شهرداری ابلاغ شده است که مانع فعالیت شرکت های دانش بنیان دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نشوند.

حناچی به همکاری شهرداری با مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در این راستا علاوه بر برگزاری نمایشگاهی در زمینه نیازهای شهرداری، 400 نیاز شهرداری جمع آوری شده و در سایت"باهم" بار گذاری کردیم.

شهردار تهران راه اندازی مرکز نواوری شهر هوشمند و باز قرار دادن AP شهرداری به استارتاپ ها را از دیگر اقدامات شهرداری در راستای همکاری با حوزه های فناوری ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا سعی می شود تصدی گری نکنیم و بستری را فراهم کنیم که کسب و کارهای بخش خصوصی بتوانند فعالیت کنند.

شهردار تهران از اجرای 20 پروژه با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها خبر داد و یاداور شد: امیدوارم این دوره، منشا تحولات در حوزه تدسعه فناوری در شهرداری شود.

ارائه مشکلات ونیازهای پارک های فناوری تهران با حضور استاندار

انوشیروان محسنی بندپی نیز در این نشست گفت: تشکیل مجمع فناوری و نوآوری استان تهران سال گذشته در کارگروه استانداری مصوب شده و امروز این نشست در راستای آن مصوبه برگزار شده است.

وی افزود: تقویت برق ، امنیت ناحیه نوآوری شریف وتامین نهادهای مالی سرمایه گذاری برای شرکت های دانش بنیان از جمله دغدغه هایی است که از سوی روسای پارک های مربوط مطرح شد و استانداری تهران نیز این آمادگی را دارد تا در نشستی مشکلات و مسائل مربوط به فعالان اکوسیستم نوآوری را جویا و در جهت حل مشکلات اقدام کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تهران دو کارخانه شکل گرفته و تا پایان سال سه تا 4 کارخانه نوآوری نیز شکل خواهد گرفت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بهره-برداری-از-اولین-رم-مترو-با-85-درصد-ساخت-داخل-تا-تا-پایان-سال.bos