شماره: 511902 تاریخ : 1399/02/10-02:10:07

سعید رسولی

بهره برداری از 56 دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل در شبکه ریلی کشور

مدیر عامل شرکت راه آهن: این تعداد ناوگان حاصل سرمایه گذاری شرکت های ریلی، واگن سازی، شرکت راه آهن و بانک های عامل به ارزش 125 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز(چهارشنبه) در آیین بهره برداری از 56 دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل در شبکه ریلی کشور، گفت: این تعداد ناوگان حاصل سرمایه گذاری شرکت های ریلی، واگن سازی، شرکت راه آهن و بانک های عامل به ارزش 125 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه هفتم اردیبهشت سال جاری رکورد حمل روزانه بار ریلی با 132 تن کیلومتر شکسته شد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 5.1 میلیون تن کیلومتر در شبکه ریلی حمل شد، در حالی که متوسط حمل ماهیانه بار در گذشته 4 میلیون تن کیلومتر بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 168 هزار تن گندم در شبکه ریلی جابه جا شد که با رشد 8 درصدی همراه بوده است.

رسولی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار بعد از 15 سال شاهد حمل مستقیم کالاهای اساسی از کشتی به قطار بودیم، افزود: این کار با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام شد و همچنان با قدرت خواهد داشت.

جذب 168 هزار تن بار جدید به شبکه ریلی

مدیر عامل راه آهن از جذب 168 هزار تن بار جدید به شبکه ریلی در فروردین ماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون با استقرار تونل های ضدعفونی در پایانه های مرزی، سهم ریل در صادرات و واردات کالا 151 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

کمک به شرکت های مسافری و ریلی در شرایط کرونا

وی در ادامه از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا برای رونق اقتصاد ریلی در شرایط شیوع کرونا شرکت های مسافری و ریلی را کمک شود.

رسولی در پایان از استرداد کامل بلیت های شرکت های مسافری ریلی خبر داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بهره-برداری-از-56-دستگاه-ناوگان-ریلی-تولید-داخل-در-شبکه-ریلی-کشور.bos