شماره: 265570 تاریخ : 1395/11/08-12:47:02

بهره برداری از 452پروژه عمرانی شهرک های صنعتی با اشتغالزایی بیش از 9هزارنفر در دهه مبارک فجر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر از افتتاح 452 طرح و پروژه عمرانی در این ایام خبر داد و گفت: از این تعداد 258 طرح صنعتی با سرمایه گذاری 22هزار میلیارد ریال و 123میلیون دلار ارزی به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علی یزدانی» در گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرک های صنعتی سراسر کشور اظهار داشت: افتتاح این طرح های صنعتی برای بیش از 9هزار نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، در این ایام 194 پروژه عمرانی با اعتباری افزون برهزار و 600 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با تاکید بر نظارت و بازدید مستمر شرکت های استانی از زیرساخت های عمرانی شهرک ها و نواحی صنعتی استان ها، تصریح کرد: مدیران استانی باید از وضعیت زیرساخت های عمرانی همه شهرک ها و نواحی صنعتی استان خود مطلع باشند و در کمترین زمان نسبت به رفع نواقص و مشکلات موجود در این مناطق صنعتی اقدام کنند.
یزدانی در ادامه به تشریح ویژگی های دولت الکترونیک پرداخت و گفت: کارگروه ویژه توسعه خدمات دولت الکترونیک در سازمان و سایر استان ها فعال شده است.
وی، توسعه خدمات دولت الکترونیک را زمینه ای برای ایجاد تغییر و تحول اساسی در نوع و کیفیت خدمات سازمان و واحدهای تابعه و همچنین کاهش تخلفات اداری موثر برشمرد و تصریح کرد: الکترونیکی شدن اطلاعات موجود در سیستم دولتی، شفافیت بیشتر و تکریم حقوق صاحبان صنایع را به دنبال دارد.
به گزارش ایرنا، یزدانی پیش از این گفته بود،در قالب طرح رونق تولید، تا کنون هشت هزار و 122میلیارد تومان تسهیلات به واحد های تولیدی و صنعتی پرداخت شده است.
به گفته وی، با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، به واحد های تولیدی و صنعتی که دارای بدهی های معوقه به نظام بانکی و واحد هایی که دارای چک برگشتی هستند، تسهیلات طرح رونق تولید پرداخت می شود و این موضوع در نظام بانکی کشور بی سابقه است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت فعال سازی هفت هزارو 500 واحد صنعتی که تعطیل هستند و یا تولید آنها زیر ظرفیت است، از مهمترین برنامه های امسال این وزارتخانه عنوان کرد که پرداخت تسهیلات رونق تولید با همین رویکرد صورت گرفته است.
یزدانی، افزود: برنامه ریزی برای تعیین تکلیف و فعال سازی واحدهای راکد و یا تعطیل شده در حال انجام است و هم اینک حدود هفت هزار واحد تعطیل شده در شهرک صنعتی کشور شناسایی شده اند که 58 درصد آنها مربوط به دولت قبل است و یکی از مهمترین رسالت های دولت یازدهم، فعال سازی این واحدها بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بهره-برداری-از-452پروژه-عمرانی-شهرک-های-صنعتی-با-اشتغالزایی-بیش-از-9هزارنفر-در-دهه-مبارک-فجر.bos