شماره: 490263 تاریخ : 1398/06/10-02:30:42

بنیاد مستضعفان 84 هزارتن سیمان به مناطق سیل زده اهدا کرد

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از اهدای بیش از 84 هزار تن سیمان به مناطق آسیب دیده از سیل امسال تا ابتدای شهریور 98 خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، پرویز فتاح گفت: 14 استان آسیب دیده از سیل از ابتدای سال 98 تاکنون سیمان دریافت کرده اند و این مقدار سیمان رایگان و در دو مرحله به مناطق آسیب دیده حمل شده است.

اهالی استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان، ایلام،مرکزی، لرستان، همدان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، اصفهان، فارس، کردستان و قزوین تاکنون از بنیاد مستضعفان سیمان رایگان دریافت کرده اند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه بیشترین سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان به مردم استان لرستان اختصاص یافته، افزود: با توجه به حجم آسیب‌ها و اعلام نیاز مناطق سیل زده، بیش از 22 هزار تن سیمان به استان لرستان اهدا شد و استان خوزستان نیز با 19 هزار تن دومین مقصد ارسال سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان بود.

فتاح افزود: سیمان مورد نیاز 14 استان کشور توسط کارخانه‌های سیمان تهران، پیوند گلستان، نهاوند، ایلام و هگمتان تامین شده و در مرحله نخست 31هزار و 755 تن و در مرحله دوم 52هزار و640 تن سیمان به استان‌های سیلزده انتقال یافت و بنیاد مستضعفان به تمام تعهدات خود در ارتباط با مناطق سیل زده عمل خواهد کرد .

موج نخست سیل در لرستان  پنجم فروردین ماه و موج های بعدی در 11 و 13 فروردین باعث آب رفتن کامل بسیاری از شهرهای این استان شد، برآورد اولیه خسارت سیل در استان لرستان بیش از 15 هزار میلیارد ریال بود و نیز  15 نفر بر اثر سیل در این استان جان خود را از دست دادند و حدود 256 نفر نیز مصدوم شدند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بنیاد-مستضعفان-84-هزارتن-سیمان-به-مناطق-سیل-زده-اهدا-کرد.bos