شماره: 520839 تاریخ : 1399/07/15-12:18:14

مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین:

بسیاری از سهام ارزنده هستند/ بازارگردانی بر مبنای ارزندگی سهام

سهم ها به ارزش ذاتی خود رسیده اند و بازارگردانی باید بر مبنای ارزندگی سهم ها انجام شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، علی نوروزی، مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین با اشاره به روند فعلی معاملات گفت: متاسفانه سهامداران جدید بر پایه تحلیل ها معامله نمی کنند، به طوری که فقط با انتخاب یک سهم یا صنعت آن را به لیدر بازار تبدیل می کنند و نوسانات بازار را وابسته به آن می دانند.

وی بیان کرد: با نگاهی به معاملات برخی گروه ها در بازار سهام و بورس کالا شاهد برخی تناقضات هستیم. به طور مثال فلزات اساسی در بازار سهام روند ریزشی دارند اما در بورس کالا به طور رقابتی در حال معامله است در صورتی که باید یک تعادل میان تالار شیشه ای و نقره ای ایجاد شود، این اقدام تنها با افشای اطلاعات به موقع و تحلیل درست قابل حل است.

مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین افزود: با ارائه به موقع گزارش شرکت ها، بین حرکت سهم های خاص انطباق بوجود می آید یعنی راه صنعت ها از یکدیگر جدا می شوند و سهمی که متغیرهای اقتصادی و درون شرکتی مثبتی داشته باشد با رشد قیمت همراه می شود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیر آن بر نرخ فلزات اساسی گفت: به عقیده بنده مهم تر از انتخابات، اختلافات چین و آمریکا است که طی یکسال آینده مهمترین گزینه نوسانات قیمتی است، اگر ترامپ بار دیگر بر مسند ریاست جمهوری بماند که اختلافات بیشتر شده و قیمت ها هم بالاتر می روند.

نوروزی به ارزنده بودن قیمت سهام اشاره کرد و گفت: با توجه به سرعت صعود بازار، انتظار روند ریزشی و اصلاح قیمت ها دور از ذهن نبود، با نگاهی به قیمت سهم برخی شرکت ها باید گفت با توجه به گزارشات آنها، بسیاری از سهام ارزنده هستند. بنابراین اگر در شرایط فعلی، تحلیل چاشنی خرید و فروش شود، سهم خوب و بد از یکدیگر جدا می شوند و مشکل بازار حل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: معتقدم که هر سهمی که به ارزش ذاتی خود برسد واکنش نشان می دهد و هم اکنون خیلی از سهم ها به یک عدد معقول برای سهامداری رسیدند، از اینجا به بعد سهم ها نسبت به صنعت، متغیرها و ... باید رویه متفاوتی در پیش بگیرند، همچنین ارقام به جایی رسیده که میل ورود به بازار سرمایه زیاد است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بسیاری-از-سهام-ارزنده-هستند-بازارگردانی-بر-مبنای-ارزندگی-سهام.bos