شماره: 311647 تاریخ : 1396/09/28-02:06:51

برگزاری کارگاه مقابله با قاچاق فرآورده های سلامت محور در سمنان

کارگاه آموزشی مقابله با قاچاق فرآورده های سلامت محور برای پرسنل داروخانه‌های شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در محل سالن سلامت مرکز بهداشت سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی قاچاق کالا، در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی و توانمندسازی پرسنل داروخانه‌های استان سمنان در جهت  پیشگیری از عرضه، مصرف و مقابله با قاچاق فرآورده های سلامت محور، ارتقای سطح سلامت عمومی و بهداشت شهروندان و افزایش مشارکت آنان، کارگاه آموزشی تخصصی، توجیهی و کاربردی نحوه تشخیص فرآورده های سلامت محور مجاز از کالاهای تقلبی، غیرمجاز و قاچاق برگزار شد.

شناخت قوانین و مقررات مربوطه و آشنایی با  نظام ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت و سلامت کالاهای حوزه سلامت (TTAC) سازمان غذا و دارو از دیگر موضوعات عنوان شده در این جلسه بود.
در این کارگاه ضمن این که پیرامون مضرات استفاده از فرآورده های سلامت محور غیر مجاز، تقلبی و قاچاق در حوزه های مختلف شامل فرآورده های دارویی، مکمل های رژیمی و ورزشی و فرآورده های آرایشی و بهداشتی اطلاعات مفیدی ارائه شد، شرکت کنندگان به صورت عملی و تخصصی با نحوه شناسایی فرآورده های غیرمجاز و قاچاق، طرح  برچسب  اصالت و سلامت و نحوه استعلام آن، نرم افزارها و سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور سازمان غذا و دارو آشنا شدند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برگزاری-کارگاه-مقابله-با-قاچاق-فراورده-های-سلامت-محور-در-سمنان.bos