شماره: 520191 تاریخ : 1399/07/05-04:53:00

برگزاری وبینار آموزش فضایی در منطقه آسیا- اقیانوسیه در پژوهشگاه فضایی ایران

برنامه های آموزشی سازمان همکاری های فضایی آسیا- اقیانوسیه (اپسکو) و نحوه بهره برداری کشورمان از این امکانات، در قالب وبینار آموزش فضایی در منطقه آسیا – اقیانوسیه، در پژوهشگاه فضایی ایران ارائه خواهد شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، مهندس مرتضی نیک خو، مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه، درباره وبینار آموزش فضایی در منطقه آسیا – اقیانوسیه گفت: با توجه به اینکه روند توسعه آموزش فضایی در سال های اخیر شتاب بیشتری به خود گرفته و مراکز و دوره های آموزشی تنوع بیشتری یافته اند، از یک سو دوره های تحصیلات تکمیلی جدیدتری در این حوزه تاسیس شده اند و از سوی دیگر نهادهای ارائه دهنده آموزش های تخصصی کوتاه مدت ترویج بیشتری یافته اند. پژوهشگاه فضایی ایران نیز در تلاش است تا بستر استفاده دانشجویان حوزه فضایی کشور را برای استفاده از امکانات بین المللی فراهم آورد.
مهندس نیک خو خاطرنشان ساخت؛ با توجه به این که کشور ما یکی از بنیانگذاران اصلی سازمان اپسکو است، ما در پژوهشگاه فضایی ایران، هفته جهانی فضا را فرصت مناسبی یافتیم تا با برگزاری وبینار آموزش فضایی در منطقه آسیا – اقیانوسیه، به معرفی برنامه های آموزشی سازمان همکاری های فضایی آسیا- اقیانوسیه (اپسکو) و آشنایی با فرآیندها و مسیر پیش روی آموزش فضایی، همچنین فرصت های آموزشی و نحوه ارتقای بهره برداری کشورمان از این امکانات بپردازیم.
نیک خو از برگزاری وبینار آموزش فضایی در منطقه آسیا – اقیانوسیه در روز چهارشنبه، 16 مهر سال جاری از ساعت 10 تا 11:30 خبر داد و از علاقه مندان به شرکت در این وبینار دعوت نمود تا از طریق این لینک ثبت نام خود را قطعی نمایند.
مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه تشریح کرد؛ اپسکو از یک سو در حوزه تحصیلات تکمیلی، دوره های آموزشی کوتاه مدت حضوری و از راه دور فعالیت گسترده ای داشته و فرصت های یادگیری از طریق مدارس تابستانی و مسابقات فضایی را فراهم می آورد، و از سویی دیگر به حوزه آموزش عملی نیز توجه ویژه ای داشته و با اجرای پروژه ماهواره های کوچک دانشجویی فرصت بسیار مناسبی را برای یادگیری کامل فرآیند ساخت و پرتاب ماهواره برای دانشجویان فراهم آورده است.
گفتنی است، سازمان همکاری فضایی آسیا- اقیانوسیه در سال 2009، به طور رسمی آغاز به کار نموده و به عنوان یک سازمان بین الدولی فضایی، مشابه سازمان فضایی اروپا (ESA)، یکی از مهم ترین سازمان های بین المللی در حوزه فناوری فضایی در منطقه آسیا- اقیانوسیه است که انجام پروژه های فضایی مشترک را تعریف، هدایت و راهبری می نماید. مقر آن در پایتخت چین، پکن بوده و کشورهای بنگلادش، ترکیه، تایلند، پرو، پاکستان، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری خلق چین و مغولستان هشت عضو اصلی سازمان اپسکو به شمار می روند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برگزاری-وبینار-اموزش-فضایی-در-منطقه-اسیا-اقیانوسیه-در-پژوهشگاه-فضایی-ایران.bos