شماره: 309836 تاریخ : 1396/09/08-12:00:18

گزارش عملکرد 100 روزه وزارت صنعت، معدن و تجارت- دفتر آموزش، پژوهش و فناوری:

برگزاری 3هزار و 91 دوره آموزشی برای 3میلیون و 735 هزار نفر

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش با اشاره به اقدامات دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت در 100 روز ابتدای دولت دوازدهم گفت: برای 3 میلیون و 735 هزار و 64 نفر، در این مدت 3هزار و 91 دوره آموزشی کوتاه مدت برگزار کرده ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا خانمحمدی خرمی با بیان گزارش عملکرد 100 روزه دفتر آموزش، پژوهش و فناوری گفت: در 100 روز اخیر که از ابتدای دولت دوازدهم آغاز شده است ، دفتر آموزش، پژوهش و فناوری ، 90 فقره جواز تاسیس خدمات فنی و مهندسی را صادر ، 22 فقره جواز تاسیس خدمات فنی و مهندسی را تمدید ،35 فقره پروانه فنی مهندسی را صادر،16 فقره پروانه فنی مهندسی تمدید، 7 فقره جواز تاسیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی، یک مورد جواز تاسیس مرکز پژوهشهای صنعتی و معدنی تمدید و3 مورد پروانه پژوهش مرکز پژوهشهای صنعتی و معدنی (از لحاظ اساس نامه و عملکرد با مرکز پژوهشهای صنعتی و معدنی متفاوت هستند)را صادر کرده است .

وی با اشاره به اقدامات این مرکز افزود: برای 3میلیون و 735 هزار و 64 نفر، 3هزار و 91 دوره آموزشی کوتاه مدت برگزار کرده ایم. همچنین 61 مورد پروژه پژوهشی انجام شده است و 4 مورد نیز تفاهم نامه در حوزه آموزش و پژوهش با سایر دستگاه ها منعقد کرده ایم.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش با بیان این که یکی از تفاهم نامه های ما با وزارت علوم تحقیقات و فناوری مربوط به دوره فرصت مطالعاتی صنعتی و پسادکترای صنعتی است که چندسالی بلا اثر مانده بود ، گفت: امسال با همکاری وزارت علوم و سازمان های توسعه ای و استانی وزارت صنایع توانستیم بیش از 100 مورد فرصت مطالعاتی و پسادکتری را که برای اجرای آن ها با واحدهای صنعتی جلسه ای توجیه برگزار کرده بودیم ، به وزارت علوم اعلام کنیم.
وی با بیان اینکه پس از آن وزارت علوم حدود 28 مورد هیات علمی واجد شرایط را معرفی کرده است گفت: ضمن جلسه هماهنگی ای که با دفتر ارتباط صنعت وزارت علوم داشتیم ، 4مورد شامل 2 مورد در طرح فرصت مطالعاتی از اعضای هیات علمی دانشگاهها و 2 مورد در طرح پسادکتری از دارندگان مدرک دکتری مشغول شده اند و بقیه آن 24 مورد نیز در حین عقد قرداد هستند .
خانمحمدی خرمی با اشاره به اینکه علاوه بر این موارد،امسال یک مورد تشکیل جلسه شورای سیاست گذاری ، 4 مورد تشکیل جلسه کارگروه پژوهشی ، یک مورد جلسه کارگروه بهره وری و دو مورد جلسه هم کارگروه آموزش داشته ایم افزود: تفاهم نامه هایی با جهاد دانشگاهی و همچنین با آموزش و پرورش منعقد شده است که در رابطه با اظهارنظر در مورد کتب درسی آنها و همکاری های دیگری نظیر استقرار واحدهای فناوری آنها در شهرک ها و مسایلی از این قبیل تفاهم نامه هایی منعقد کردیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برگزاری-3هزار-و-91-دوره-اموزشی-برای-3میلیون-و-735-هزار-نفر.bos