شماره: 515081 تاریخ : 1399/04/08-05:24:25

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

برنامه کاهش اثرات کرونا بر صنایع کوچک و متوسط تدوین می شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: با توجه به شرایط موجود باید برنامه ای مدون برای کاهش اثرات کرونا بر صنایع کوچک و متوسط ایران و تداوم تولید تدوین کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محسن صالحی نیا در آستانه بیست و چهارمین سالروز ملی صنعت و معدن گفت: اکوسیستم کسب و کار همواره متأثر از شاخص هایی است که هریک به نوبه خود می توانند زمینه این فضا را بهبود و یا اثری منفی بر آن داشته باشند.

وی افزود: امروزه نقش بنگاه های کوچک و متوسط تاثیر زیادی بر اقتصاد کشورها و تولید ناخالص داخلی آن ها دارد که البته این تاثیر در کشورهای درحال توسعه جایگاه ویژه ای دارد و در ایران نیز نقش این بنگاه ها بسیار قابل توجه است. در کنار بنگاه های کوچک و متوسط نقش مشاغل خدماتی نیز چه در نرخ مشارکت اقتصادی و چه در سهم این گروه در اشتغال کشور بر کسی پوشیده نیست.

صالحی نیا اظهارداشت: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ایران به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا از یک سو و همچنین اپیدمی ویروس کووید 19 از سوی دیگر، با شوک بی سابقه ای مواجه شده است. این حادثه که خارج از اختیار ما و بنگاه های اقتصادی کشورمان بوده است، نه تنها غیرقابل پیش بینی بوده، بلکه غیرقابل اجتناب نیز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری کرونا سال آتی نیز اثرات خود را بر کسب و کارهای مختلف خواهد گذاشت و بنابراین باید از هم اکنون آمادگی اتخاذ تصمیمات به هنگام و درست برای سال 1400 را نیز داشته باشیم.

مدیر عامل شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: شیوع ویروس کووید ـ 19 منجر به رکود اقتصادی خواهد شد، کاهش قدرت خرید باعث کاهش مصرف و تقاضا برای محصولات شده و با احتمال زیاد در نیمه اول سال 1399 با مشکل بازار و به تبع آن عدم نقدینگی کافی برخوردار خواهند بود.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: مدیریت مجموعه های تولیدی با رعایت پروتکل های ابلاغی منجر به افزایش هزینه های جانبی تولید شده و کارآیی تولید نیز کاهش یافته است؛ بنابراین بعضی از واحدهای تولیدی ناچار به اعمال سیاست های انقباضی گشته اند. همچنین دورکاری در واحدهای صنعتی سبب پایین آمدن راندمان تولید شده که همگی باعث ایجاد فشار بر صنایع کوچک و متوسط شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برنامه-کاهش-اثرات-کرونا-بر-صنایع-کوچک-و-متوسط-تدوین-می-شود.bos