شماره: 521501 تاریخ : 1399/07/28-10:20:36

برنامه ریزی برای راه اندازی 10 هلدینگ سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راه اندازی هفت هلدینگ سرمایه گذاری در بخش صنعت و سه هلدینگ در بخش معدن هدف گذاری و گام های اولیه با اعمال ملاحظات قانونی در این خصوص برداشته شده که به زودی عملیاتی می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در جلسه تاسیس شرکت سهامی عام در بخش معادن و صنایع معدنی که با حضور نمایندگان شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی و همچنین صندوق های سرمایه گذاری مرتبط با این شرکت ها برگزار شد، افزود: سرمایه گذاری یکی از نیازهای اصلی امروز حوزه معادن کشور است.

وی اضافه کرد: در همین راستا در حال تشکیل هلدینگ های سرمایه گذاری هستیم که بازار سرمایه در قالب شرکت های سهامی عام پروژه این فرصت را فراهم کرده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکیدکرد: هدایت نقدینگی موجود، سرمایه های سرگردان و بازار سرمایه به سوی بخش های مولد کشور در اولویت امروز وزارتخانه است.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، هم در بخش تولید و هم در حوزه معادن توجه ویژه ای به این منابع داشته و از اواخر پارسال برنامه های مشخصی را در این خصوص پیشنهاد و ارائه کرده است.

زرندی خاطرنشان کرد: در حوزه معادن، این مهم درباره همه محصولات معدنی و زنجیره ارزش تولید آنها با جدیت دنبال می شود.

وی بیان داشت: طی فراخوانی از معادن بخش خصوصی دعوت شده تا از ظرفیت بازار سرمایه در قالب عرضه اولیه و انتشار اوراق استفاده کنند و تاکنون حدود 500 معدن از این موضوع استقبال کرده و در جلسات مشاوره شرکت می کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: اگر در سال 99 بتوانیم مقدمات ورود 50 معدن را به بازار سرمایه فراهم کنیم، در عمل کار بسیار مهمی در این بخش شکل گرفته و می تواند مقدمه ای برای برنامه ریزی در این خصوص برای سال های آینده باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برنامه-ریزی-برای-راه-اندازی-10-هلدینگ-سرمایه-گذاری-در-بخش-صنعت-و-معدن.bos