شماره: 512212 تاریخ : 1399/02/15-03:13:38

امروز انجام می شود؛

بررسی نحوه معاملات سهام عدالت در شورای عالی بورس

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با اشاره به اینکه جلسه شورای عالی بورس امروز (دوشنبه) برگزار می شود، گفت: قرار است جزئیات تکمیلی از نحوه معاملات و آزادسازی سهام عدالت بررسی شده و به جمع بندی نهایی برسیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه؛ سعید اسلامی بیدگلی دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران اظهار داشت: در حالی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب آزادسازی سهام عدالت در دستور کار دولت قرار گرفت که رییس کل سازمان خصوصی سازی، بررسی جزئیات تکمیلی این موضوع و نحوه آزادسازی را منوط به مصوبات جلسه شورای عالی بورس دانست.

تاثیر حذف چهار صفر از پول ملی بر بازار سرمایه

وی در ادامه به بررسی تاثیر این موضوع بر روند بازار سرمایه پرداخت و گفت: این اتفاق اثر خاصی بر روند کنونی بازار سرمایه نخواهد داشت و باید در انتظار تصمیمات آتی دولت در راستای چنین تصمیمی باشیم.

اسلامی بیدگلی اظهار کرد: حذف صفر از پول ملی، تغییری در متغیرهای بنیادی اقتصاد ایجاد نخواهد کرد؛ در واقع باید منتظر باشیم تا مشخص شود اثرات این سیاست گذاری از جنبه سیاست گذاران به ویژه در زمینه تورم اقتصادی چه خواهد بود.

عضو شورای عالی بورس در ادامه با اشاره به اینکه حذف صفر به رند شدن اعداد در معاملات بازار سهام کمک شایانی خواهد داشت، گفت: چنین تصمیمی در مجموع عواقب منفی به دنبال ندارد، البته باید عنوان کرد که این تصمیم، سیاست گذاری های آتی و مصوبات دیگری را نیز به دنبال دارد، به عبارت دقیق تر به دنبال وضع چنین مواردی، پیامدها و سیاست های بعدی در انتظار اقتصاد است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بررسی-نحوه-معاملات-سهام-عدالت-در-شورای-عالی-بورس.bos