شماره: 522233 تاریخ : 1399/08/12-03:18:47

بررسی فرصت های جدید مشتری مداری استارت آپی در بازار خودرو کشور/ رویداد جذب سرمایه کسب وکارهای نوپا در حوزه خودرو برگزار شد

رویداد "جذب سرمایه در حوزه خودرو" از سلسله رویدادهای "دوشنبه های استارتاپی" صبح امروز، 12 آبان ماه 99 به صورت آنلاین و با حضور مدیران کسب و کارهای نوپا در حوزه خودرو و جمعی از اصحاب رسانه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، در ابتدای این رویداد دکتر فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بازار خودرو بازار گسترده ای است که از تولید قطعه شروع و تا خدمات پس از فروش ادامه دارد. هر کدام از این زنجیره ها حوزه های وسیعی از کسب وکارها را ایجاد می کند.

همچنین، متقاضیان استفاده کننده خودرو را طیف وسیعی از مصرف کنندگان دربرمی گیرد که می توانند از خدمات استارت آپ ها بهره جویند. نگاه ویژه مجلس یازدهم به حوزه خودرو و طرح های در حال بررسی در این حوزه نویدبخش فعالیت گسترده خودروسازی در کشور خواهد بود. در طرح مجلس علاوه بر حمایت از خودروسازی ملی، نگاه مشتری مداری و توجه به محصولات ملی دربرابر محصولات خارجی به میزان زیادی مورد تاکید قرار گرفته است و به دنبال فرصتی برای ارائه این طرح به منظور برنامه ریزی بیشتر استارت آپ ها و ارائه خدمات بیشتر به مشتریان است. همچنین طرح حمایت از دانش بنیان ها را در دست بررسی داریم که استارت آپ ها یکی از ارکان اساسی این طرح را شامل می شود.

در ادامه امیرحسین فولادگر مدیرعامل استارت آپ "بازار خودرو" به معرفی پلتفرم بازار خودرو پرداخت.

وی گفت: بازار خودرو بازار بسیار وسیعی است و استارت آپ هایی که وارد این بازار می شوند هر روز افزایش می یابند ولی سطح رابطه سازی آنها با کاربرانشان بسیار کم بوده، همچنین اپلیکیشن جامعی برای پوشش کامل نیازهای کاربران وجود ندارد ولی راهکار پیشنهادی ما در این زمینه ایجاد اپلیکیشنی جامع و هوشمند برای رابطه سازی عمیق با علاقمندان و مشتریان خودرو است که از این طریق به ارائه سرویس هایی نظیر استعلام قیمت و ثبت آگهی ، ارائه سرویس های محتوایی برای تاثیرگذاری در فرآیند تصمیم سازی، امکان تبادل تجربه و نظرات در حوزه خودرو و دریافت اطلاعات کاربران و تحلیل اطلاعات آنها بپردازد.

فولادگر در ادامه مزیت اپلیکیشن بازار خودرو نسبت به سایر اپلیکیشن های این حوزه را وجود ویژگی هایی نظیر ثبت آگهی رایگان، معرفی خودروها با امکان مقایسه، لیست قیمت لحظه ای خودروها به همراه نمودار قیمت، اخبار روزانه صنعت خودرو و مطالب جذاب در این حوزه، درخواست قیمت کارشناسی شده، ذخیره پایگاه داده کاربران سایر پلتفرم ها، تشخیص خودکار کیفیت آگهی ها، تشخیص نیازها و علایق کاربران و سیستم پیشنهاد دهی برشمارد.

وی افزود: با درنظر گرفتن سهم یک درصدی پلتفرم های آنلاین از کل بازار و تامین 10 درصد از لید آنها توسط بازار خودرو می توان حجم بازار 150 میلیارد تومانی برای این بازار درنظر گرفت. بر این اساس تمام مدل های درآمدی در این زمینه مورد بررسی و تست قرار گرفت و توانستیم بهینه ترین مدل را که فروش پنل به نمایشگاه ها است را به دست آوریم. همچنین با استارت آپ هایی نظیر دیوار، باما، شیپور، آچاره، الوباطری، استادکار، بیمیتو، بیمه بازار، از کی، کارنامه، همراه مکانیک همکاری می کنیم.

فولادگر در ادامه به استراتژی ورود به بازار این اپلیکیشن اشاره کرد و گفت: استراتژی ورود به بازار هدفمند و ارزان با تمرکز بر محتوا و ابزارهای مورد نیاز کاربران هدف اصلی ما برای ورود به بازار است که در این راستا از ابزارهایی نظیر تبلیغات مجازی با تمرکز بر روی شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام از طریق افزایش آگهی، نصب، بازدید سایت، تشکیل تیم بازاریابی و فروش پنل نمایشگاهی، تولید محتوای متنی و ویدویی جهت افزایش بازدید ارگانیک و سئو از طریق معرفی خودروها، اطلاع رسانی روزانه قیمت ها، اطلاعیه های فروش فوری و ارسال پیامک به کاربران سایر پلتفرم ها استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل استارت آپ بازار خودرو در پایان، مبلغ مورد نیاز رشد کسب و کار این اپلیکیشن را در 17 ماه آینده مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان برآورد کرد.

در ادامه این رویداد استارت آپی مدیران چند اپلیکیشن خودرویی دیگر از جمله مهرداد صادق زاده، بنیان گذار "چهار چرخ" و محسن مومیوند، مدیرعامل "ماشینو" به معرفی اپلیکیشن های خود در این حوزه پرداختند.

گفتنی است صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای حمایت از طرح های قابل سرمایه گذاری، از اردیبهشت ماه سال جاری اقدام به برگزاری رویداد دوشنبه های استارتاپی با هدف جذب سرمایه به استارتاپ ها و فناوران مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کرد و در راستای طرح هم سرمایه گذاری، قصد دارد با محوریت پارک های علم و فناوری، طرح های قابل سرمایه گذاری در هر استان را دریافت کرده و فرآیند جذب سرمایه برای آن را از طریق رویداد دوشنبه های استارتاپی اجرایی کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بررسی-فرصت-های-جدید-مشتری-مداری-استارت-اپی-در-بازار-خودرو-کشور-رویداد-جذب-سرمایه-کسب-وکارهای-نوپا-در-حوزه-خودرو-برگزار-شد.bos