شماره: 313266 تاریخ : 1396/10/18-07:47:19

بررسی طرح تعطیلی زمستانه مدارس

روز گذشته (17 دیماه) جلسه کمیته آلودگی هوا در استانداری تهران تشکیل شد و موضوع تعطیلی زمستانه مدارس از موضوعات این جلسه بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست چند روز پیش در حاشیه نشست هیئت دولت از طرح تعطیلی یک ماه مدارس در زمستان در مناطق سردسیر و تهران خبر داد. از آنجایی که در تهران 40 درصد سفرهای روزانه برای مدارس انجام می شود شاید این طرح کمکی به آلودگی هوای تهران باشد. 

این طرح فعلا در مرحله کارشناسی است. آموزش و پرورش با کلیات طرح موافقت کرده اما روز گذشته دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اجرای آن را منوط به اصلاح مصوبه مجلس برای آغاز و پایان سال تحصیلی عنوان کرده است. در صورت تصویب طرح تعطیلی یک ماه مدارس با توجه به اثرات آلودگی هوا مواجه شدن دانش آموزان با روزهای اوج آلودگی هوا در آذر و دی ماه به حداقل می رسد.
 
راهکارهای کاهش آلودگی هوای پایتخت در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران بررسی شد. توسعه خطوط ریلی شهری و حومه، افزایش فضای سبز، کنترل آلاینده های صنعتی با تغییر سوخت این واحدها  و جمع آوری نخاله های ساختمانی و زباله های شهری مواردی بود که در این جلسه بر آنها تاکید و تصمیماتی گرفته شد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بررسی-طرح-تعطیلی-زمستانه-مدارس.bos