شماره: 445917 تاریخ : 1397/10/24-04:53:54

یادداشت

بررسی تهدیدات دیسک های USB-از بدافزارها تا ماینرها

در سال 2016، محققان دانشگاه ایلینوی 297 درایو_فلش (USB) بدون برچسب را در اطراف دانشگاه گذاشتند تا بررسی کنند چه اتفاقی می افتد. 98% از آن ها را کارکنان و دانشجویان برداشتند و حداقل نیمی از آن ها به کامپیوتر متصل شدند تا کاربران از روی کنجکاوی محتوای آن ها را مشاهده کنند. برای یک هکر که تلاش می کند یک شبکه کامپیوتری را آلوده کند، این ها شانس های بسیار خوب و جذابی هستند.

بانک و صنعت، تقریبا حدود بیست سال است که USB ها به وجود آمده اند و کار آن ها ارائه یک راه آسان و ساده برای ذخیره و انتقال فایل های دیجیتال بین کامپیوترهایی است که به طور مستقیم به یکدیگر یا به اینترنت متصل نیستند. این قابلیت توسط عاملین تهدید مجازی مورد سوءاستفاده قرار داده می شود که معروف ترین آن ها کرم استاکسنت در سال 2010 است. استاکسنت از USB برای تزریق نرم افزارهای مخرب به یک شبکه تاسیسات هسته ای ایران استفاده کرد.

امروزه سرویس های ابری مانند دراپ باکس حجم عظیمی از داده ها را ذخیره کرده و انتقال می دهند و همچنین آگاهی بیشتری از خطرات مربوط به USB ها وجود دارد. استفاده از آن ها به عنوان یک ابزار تجاری ضروری در حال کاهش است. با این وجود، همچنان سالانه میلیون ها دستگاه USB برای استفاده در خانه ها، کسب و کارها و کمپین های ارتقاء بازاریابی مانند نمایشگاه های تجاری تولید و توزیع می شوند.

 USB ها هدفی برای تهدیدهای مجازی هستند. داده های آزمایشگاه کسپراسکی در سال 2017 نشان داده است که هر 12 ماه یا بیشتر، از هر 4 کاربر یک نفر در سراسر جهان تحت تاثیر یک واقعه سایبری محلی قرار می گیرد. این ها حملاتی هستند که به طور مستقیم روی کامپیوتر کاربر شناسایی می شوند و شامل آلودگی هایی هستند که توسط رسانه های قابل جابجایی مانند دستگاه های USB ایجاد می شوند.

این گزارش، چشم انداز فعلی تهدیدهای مجازی برای رسانه های قابل جابجایی، به ویژه USBرا بررسی می‌کند و توصیه ها و پیشنهاداتی را در مورد حفاظت از این دستگاه های کوچک و داده هایی که جابجا می‌کنند ارائه می دهد. همچنین یکی از معروف ترین بدافزارهایی که روش انتشار خود را منحصرا بر پایه دیسک های قابل حمل USB قرار داده است را مورد تحلیل قرار خواهیم داد. این کرم Dinihou نام دارد.

 


 مرکز ماهر


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بررسی-تهدیدات-دیسک-های-USB-از-بدافزارها-تا-ماینرها.bos