شماره: 490732 تاریخ : 1398/06/23-12:32:43

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی تأکید کرد:

برخورداری از معافیت‌های مالیاتی با انجام تکالیف قانونی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: مودیان برای برخورداری از تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی با انجام تکالیف قانونی در موعد مقرر پیش‌قدم شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، نباتی، مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی گفت: در شرایط کنونی که با فشارهای اقتصادی کشورهای سلطه‌جو و استعماری مواجه هستیم، بر برخورد جدی و قاطع با فرارهای مالیاتی و یا هرگونه فعالیت‌های مخرب اقتصادی تأکید ویژه شده است.
وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور به‌منظور حمایت جدی و عملی از فعالیت‌های مولد داخلی، مهم‌ترین سیاست‌های خود را بر رصد مستمر اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی، شناسایی و کشف فرارهای مالیاتی و حتی شناسایی فعالان اقتصادی فاقد پرونده مالیاتی، به‌منظور تأمین درآمدهای عادلانه مالیاتی و جلوگیری از فعالیت‌های مخرب ساختارهای اقتصادی استوار نموده است تا فشار و بار مالیاتی چه در بخش مالیات‌های مستقیم و چه در بخش مالیات بر ارزش‌افزوده بر مودیان مالیاتی که به‌صورت شفاف به فعالیت اقتصادی خود ادامه می‌دهند کاسته شود.
نباتی ضمن یادآوری میزان مشارکت فعال اشخاص حقیقی و کسبه استان در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و انجام تکالیف قانونی گفت: در بستر سامانه‌های طرح جامع مالیاتی بسیاری از اطلاعات اقتصادی شفاف شده است وادارات امور مالیاتی در نقاط مختلف کشور، شرکت‌های صوری، فاکتورهای جعلی، صادرات صوری، سوءاستفاده از کارت بازرگانی، تراکنش‌های بانکی مشکوک، استفاده غیرقانونی از معافیت‌های مالیاتی و معاملات غیرواقعی و ... را شناسایی و توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و قوه قضائیه برخورد جدی و قانونی لازم با آن‌ها صورت می‌پذیرد.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ضمن بررسی برخی از دلایل عدم ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقوقی و شرکت‌های استان گفت: استان خراسان جنوبی با وضعیت اقتصادی و محرومیت‌هایی که دارد، نیازمند حمایت است و فعالان اقتصادی بایستی با انجام تکالیف قانونی در موعد مقرر جهت برخورداری از تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی‌شده پیش‌قدم شوند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برخورداری-از-معافیت‌های-مالیاتی-با-انجام-تکالیف-قانونی.bos