شماره: 349011 تاریخ : 1397/02/27-11:39:10

برخورداری 35درصد از روستاهای کشور از ارتباطات / فیلتر و فیلترشکن به علت بلاتکلیفی

آذری جهرمی در مراسم بهره برداری از فاز نخست دولت همراه ضمن تبریک هفته ارتباطات گزارشی کوتاه از عملکرد دولت همراه در یکسال اخیر ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم بهره برداری از فاز نخست دولت همراه  در آستانه روز ارتباطات در این گزارش برخی آمارها را اعلام کرد: یک هزارو 246 شهر در کشور از دسترسی به خدمات نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه بهره‌مند شدند. آمار پوشش شهری تا سال قبل در حدود 50 درصد بوده و امسال پوشش شهری به100 درصد رسیده است. در اپراتور همراه اول این عدد به 100 درصد و ایرانسل 97 درصد و 3 درصد باقی مانده در انتظار انتقال هستند و رایتل به خاطر قرارداد با همراه اول پوشش سراسری دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: از ابتدای دولت دوازدهم یک کار آماری در روستاهای کشور آغاز شده که هم اکنون به پایان رسیده است. تمام 64هزار روستا از روستاهای موجود در کشور را پایش و طی یک کار فشرده و سنگین جمع آوری آمار ریز شاخص‌های فنی مناطق کمتر برخوردار کشور انجام پذیرفت.

 

برخورداری 35درصد از روستاهای کشور از ارتباطات
وی افزود: سه مشخصه مدنظر قرار گرفت: ارتباطات ثابت، ارتباطات اینترنت و موبایل. تنها 35 در صد از مناطق روستایی ما از ارتباطات برخوردار بودند که در هفت ماه اخیر با تلاش و همکاری فشرده و به اشتراک گذاری منابع توانستیم این میزان را 20 درصد افزایش دهیم.

 

تنها 200 هزار کیلومتر فیبر نوری واگذار شده
جهرمی در زمینه ارتباطات ثابت تصریح کرد: در حوزه ارتباطات ثابت توفیق چندانی نداشته‌ایم و باید تلاش جدی در این زمینه شود و در حال حاضر تنها 200 هزار کیلومتر فیبر نوری واگذار شده که عقب ماندگی در برنامه محسوب می‌شود. شاخص گذاری ما این است که تا پایان سال جاری به 2 میلیون پورت برسیم. 

وی ادامه داد: حجم ارتباطات بین‌الملل از 73 گیگابیت در ثانیه در ابتدای دولت اکنون به 1200 گیگابیت در ثانیه رسیده است. در ظرفیت شبکه داخلی از 640 گیگ به 54 ترابیت رسیدیم. همچنین میزان ترافیک داخلی در ابتدای دولت 40 درصد بوده است که با تشکیل مصوبه تنظیم مقررات ارتباطات 60 درصد رشد کلی در محتوای داخلی داشته‌ایم.

 

فیلتر و فیلترشکن به علت بلاتکلیفی
آذری جهرمی در خصوص فیلتر شکن‌ها گفت: فیلتر و فیلترشکن به علت بلاتکلیفی ماست این موضوعات از زمان شبکه‌های اجتماعی اورکات، فیس بوک و وی چت وجود داشته است. باید یک سیاست و تکلیف در کشور مشخص شود و در تقابل با افکار عمومی، سیاست‌ها مشخص باشد. ما نباید نیروهای منابع انسانی خود را نابود کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای سیاست گذاری اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی، مجلس به لحاظ قانون گذاری و مجمع تشخیص مصلحت نظام به لحاظ سیاست گذاری ظرفیت‌های موجود می باشند. ما نیز دیدگاه‌هایمان را به صورت شفاف اعلام کرده‌ایم. باید حقایق جامعه را مطرح کرد و فضا نباید طوری باشد که از گفتن حقایق منع شویم و  افکار عمومی را نباید به سمتی سوق داد که دچار خودفیلتری شوند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برخورداری-35درصد-از-روستاهای-کشور-از-ارتباطات-فیلتر-و-فیلترشکن-به-علت-بلاتکلیفی.bos