شماره: 316272 تاریخ : 1396/12/09-10:47:31

نخست وزیر ارمنستان در دیدار با وزیر نیرو:

باید بتوانیم روابط اقتصادی ایران و ارمنستان را ارتقا دهیم/ پیشنهاد حذف عوارض ورود کامیون و اتوبوس بین دو کشور

نخست وزیر ارمنستان در دیدار با وزیر نیروی کشورمان گفت: باید بتوانیم روابط اقتصادی دو کشور را همچون روابط مطلوب سیاسی را به سطح مطلوبی ارتقا دهیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، "کارن کاراپتیان" نخست وزیر ارمنستان عصر روز گذشته (سه‌شنبه 8 اسفند 96) در دیدار با "رضا اردکانیان" وزیر نیرو با اشاره به برگزاری موفق پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری اظهار کرد: روابط سیاسی دو کشور بسیار خوب است و ما باید بتوانیم روابط اقتصادی دو کشور را نیز به سطح مطلوبی ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: کمیسیون مشترک همکاری می‌تواند بستر ارتقای روابط و توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور باشد.
در این دیدار رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به روابط دیرینه دو کشور اظهار کرد: امیدواری با برگزاری پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری، سطح روابط اقتصادی دو کشور با توجه به زمینه‌ها و مشترکات بسیار زیاد دو کشور افزایش یابد و این نیازمند حمایت شما است.
وی ادامه داد: موضوعات مختلفی از جمله دو سند همکاری در زمینه گمرک، ادامه خط سوم انتقال برق، تسهیلات توسعه حمل و نقل جاده‌ای و توسعه گردشگری در این دوره از کمیسیون مشترک مصوب شده و ما انتظار جدیت دو کشور در زمینه اجرایی شدن تصمیم‌ها داریم.
اردکانیان به پیشنهاد حذف عوارض ورود کامیون و اتوبوس در بین دو کشور اشاره کرد و افزود: زمینه‌های دیگر همچون راه اندازی نیروگاه برقابی مغری، همکاری در زمینه توسعه مناطق آزاد و ساخت پارک دوستی ظرفیت‌های مهمی برای افزایش روابط دو کشور است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/باید-بتوانیم-روابط-اقتصادی-ایران-و-ارمنستان-را-ارتقا-دهیم-پیشنهاد-حذف-عوارض-ورود-کامیون-و-اتوبوس-بین-دو-کشور.bos