شماره: 447549 تاریخ : 1397/11/09-08:40:24

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، تضامین داخلی از بنگاه‌ها دریافت کنند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دلیل افزایش نهاده‌های تولید ناشی از نرخ ارز و قیمت سایر مواد اولیه، به تبع آن، صنایع کوچک در تأمین نقدینگی دچار مشکل شدند که باید سرمایه در گردش آن‌ها افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی ایزیپو، محسن صالحی‌نیا درباره مشکل نقدینگی در صنایع کوچک اظهار کرد: برآوردی که داریم، نرخ نهاد‌ه‌های تولید دو برابر شده، اما به همان نسبت، سطح نقدینگی و افزایش سرمایه توسط مؤسسات مالی را نداریم.

وی ادامه داد: بنگاه‌ها می‌توانند از طریق منابع داخلی و یا کمک سهامداران خود و سایر روش‌های دیگر، این نقدینگی را تأمین و نظام بانکی نیز در این موضوع بیشتر کمک کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: افزایش سرمایه در گردش در قانون بودجه و طرح رونق تولید وجود دارد که مشمول صنایع کوچک می‌شود، اما کفایت لازم را نداشته و در برخی از این صنایع به دلیل عدم تأمین نقدینگی مناسب، شاهد کاهش تولید هستیم.

صالحی‌نیا درباره پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها نیز خاطرنشان کرد: درخواست ما همیشه از بانک‌ها این است که در صورت امکان تضامین خود را از داخل طرح درخواست کنند که واحد‌ها با مشکل کمتری روبه‌رو باشند.

وی افزود: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تا حد امکان می‌تواند این واحد‌های تولیدی کوچک را تضمین کند و صنایع می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند. در قانون بودجه سال آینده نیز مقرر شده است که سرمایه این صندوق به دو برابر افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش سهم تسهیلات بانکی در بودجه امسال، 20 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده که از منابع داخلی بانک‌ها و همچنین از منابع صندوق توسعه ملی که به ریال تبدیل و ترکیب و به منابع بانک‌ها اضافه می‌شود، در مجموع ظرفیت تسهیلات دهی بانک‌ها افزایش می‌یابد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بانک‌ها-در-پرداخت-تسهیلات-تضامین-داخلی-از-بنگاه‌ها-دریافت-کنند.bos