شماره: 447393 تاریخ : 1397/11/08-05:51:37

مرادی با اشاره به افزایش دارایی بانک ها:

بانک ها هیچ وقت ورشکسته نمی شوند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید با گرانی های اخیر در واقع اموال بانک ها افزایش قیمت یافته بنابراین موضوع ورشکستگی آنها مطرح نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس  با اشاره به لزوم تجدید ارزیابی امول بانک ها با توجه به گرانی های اخیر در کشور، گفت: از آنجایی که در ماه های گذشته شاهد افزایش قیمت ها هستیم در واقع ارزش دارایی بانک ها نیز افزایش یافته بنابراین تراز مالی بانک ها بالا می رود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه افزایش سرمایه به نفع بانک ها و شرکت ها است، ادامه داد: حضور ذهن ندارم که با افزایش ارزش دارایی بانک ها در زمان فروش مازاد اموال آیا باید مالیات بدهند یا خیر، اما در گذشته به این نحو بود که باید مالیاتی از مابه التفاوت قیمت و سود حاصل از فروش پرداخت کند.

شرکت ها زیر بار تجدید ارزیابی اموال نمی روند

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: از آنجایی که باید مالیات بدهند، شرکت هاو بعضا بانک ها زیر بار تجدید ارزیابی اموال نمی روند تا در صورت فروش اموال مازاد مالیات کمتری پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: شرکت ها تمایل ندارند اموال شان تجدید ارزیابی شود، آنها می خواهند ارزش واقعی املاک و دارایی هایشان مشخص نشود این در حالی است که با تجدید ارزیابی نگرانی در باره ورشکستگی ها از بین می رود.

ورشکستگی بانک ها مطرح نیست

مرادی در ادامه با اشاه به اینکه مردم نگران ورشکستگی بانک ها هستند، اظهار داشت: در صورتی بانکی ورشکسته می شود که 50 درصد سرمایه اولیه آن از بین رفته باشد، بنابراین با تجدید ارزیابی سرمایه بانک ها در واقع افزایش یافته و موضوع ورشکستگی مطرح نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نگران ورشکستگی بانک ها نباشند، با توجه به امگرانی ها رخ داده است، بانک ها هیچ وقت ورشکسته نمی شوند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بانک-ها-هیچ-وقت-ورشکسته-نمی-شوند.bos