شماره: 6617 تاریخ : 1391/07/23-08:58:19

بانک مرکزی تحقیق در باره خود را توهین نداند

عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از برخی مسائل مدیریتی در بانک مرکزی تصریح کرد:تحقیق و تفحص توهین به هیچ نهادی نیست .

به گزارش بانک و صنعت، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی  گفت: پاسخ دهی به موقع و روشن نهادهای مهم و تاثیر گذار اقتصادی همچون بانک مرکزی بسیار مهم است چرا که این نهادها باید در هرشرایطی به مجلس پاسخگو باشند.

نماینده مردم میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد  در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تحقیق و تفحص از بانک مرکزی برای کارکرد بهتر این نهاد الزامی است، افزود:اقداماتی که در گذشته انجام شده باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا اصلاح شود چرا که در غیر این صورت نمی توان راهبرد بهتری برای آینده تنظیم کرد.

هاشمی نخل ابراهیمی با اشاره به این که تحقیق و تفحص توهین به هیچ نهادی نیست، گفت:هیچ نهادی نباید از تحقیق‌و تفحص بترسد چرا که اگر این ابزار در اختیار مجلس نباشد ،دچار خودسری در اقتصاد می شویم .

وی ادامه داد: آشفته بازار اقتصادی که الان وجود دارد نیازمند بررسی است و در همین راستا تحقیق و تفحص از بانک مرکزی نیز الزامی است.

این نماینده مجلس نهم در تشریح ضرورت های انجام تحقیق و تفحص از بانک مرکزی گفت:فشارهای اقتصادی بر مردم دلیل دیگری بر این مسئله است که باید برخی از نهادها مورد بررسی قرار گیرد و از گلوگاه هایی که ممکن است مبدا تصمیم گیری های غلط باشد بازدید شده و اصلاحات لازم در آنها انجام شود.

وی تاکید کرد: مسئولین باید متوجه شوند که هر اقدامی را بدون نظارت علمی انجام دهند در زمان تحقیق و تفحص مورد توجه قرار می گیرد و باید در خصوص آن نیز پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات  مجلس‌با انتقاد از برخی مسائل مدیریتی در بانک مرکزی در شرایط امروز کشور ، تصریح کرد:تاثیرات جبران ناپذیری که از مسئله ارز بر روی اقتصادی کشور به وجود آمده  و کسی نیز در خصوص آن پاسخگو نیست، ضرورت انجام تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را روشن می کند


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بانک-مرکزی-تحقیق-در-باره-خود-را-توهین-نداند.bos