شماره: 6628 تاریخ : 1391/07/24-09:54:46

بانک صادرات ایران ، برترین از لحاظ اعتبار سنجی مشتریان

بر اساس اعلام شرکت اعتبار سنجی مشتریان بانکها، بانک صادرات ایران از میان 50 عضو استفاده کننده از سامانه اعتبار سنجی و رتبه‌بندی اعتباری مشتریان به عنوان برترین بانک شناخته شد.

 


 

به گزارش بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی بانک صادرات ایران،  این بانک در راستای کاهش ریسک اعتباری کلیه شعب خود در اقصی نقاط کشور را به سامانه اعتبار سنجی متصل نموده است و بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی شرکت اعتبارسنجی مشتریان بانکها این بانک در بین 50 بانک و نهاد مالی که در آن سامانه عضویت دارند بهترین عملکرد را از نظر میزان تعداد استعلام ها و گزارش­های دریافتی داشته و رتبه نخست استفاده از سامانه اعتبار سنجی را در میان اعضای سامانه به خود اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش هم اکنون شرکت مشاوره، رتبه بندی اعتباری ایران دارای 50 عضو شامل بانکها، برخی مؤسسات مالی و اعتباری، صندوق ها و شرکتهای لیزینگ است و روزانه به طور متوسط 19 هزار شعبه سیستم بانکی به آن متصل بوده که به صورت لحظه‌ای گزارش اعتباری مشتریان خود را از سامانه دریافت می نمایند .

شایان ذکر است این سامانه که از سوی ادارت اعتبارات و انفورماتیک این بانک  راه اندازی شده است کلیه شعب به آن متصل و امکان دریافت گزارش های مربوطه در دور ترین نقاط کشور مهیا شده است و این شاخص افزایش شفافیت در عملکردها، کاهش ریسک اعتباری،  کاهش مطالبات و ... را برای بانک در بر خواهد داشت.

گفتنی است بانک صادرات ایران در آخرین رده بندی بانکهای در بین 1000 بانک برتر  جهان به انتخاب نشریه بین الملل بنکر برترین بانک ایرانی از لحاظ میزان دارایی ها شناخته شد

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بانک-صادرات-ایران-،-برترین-از-لحاظ-اعتبار-سنجی-مشتریان.bos