شماره: 490098 تاریخ : 1398/06/05-02:46:33

بانک رفاه حامی جشنواره شمس و مولانا شد

در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و به منظور ارج نهادن و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی با تکیه ‌بر آموزه‌های اخلاقی، دینی و عرفانی برگرفته از کلام شمس و مولانا، دومین جشنواره ملی شمس و مولانا با حمایت مالی بانک رفاه در استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این جشنواره به عنوان یکی از 7 رویداد منتخب ملّی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سه بخش موسیقی، شعر و تایپوگرافی از 24 تا 28 مردادماه و با حضور گسترده علاقه مندان به عرفان و ادب از استان های مختلف کشور، جمعی از هنرمندان و اساتید و پیشکسوتان سینما و تئاتر و موسیقی در محل مزار شمس تبریزی با هدف بلندآوازه کردن شمس و مولانا در شهرستان خوی برگزار شد.
بنا به اعلام دبیر اجرایی جشنواره، از مجموع 1286 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در 3 بخش، بعد از بررسی و نظر هیأت داوران 12 گروه موسیقی اصیل از استان های مختلف کشور در رشته موسیقی، 14 اثر منظوم در بخش شعر و 60 اثر تایپوگرافی در رشته گرافیک به مرحله پایانی و اجرایی این جشنواره راه یافتند که طی 5 روز برگزاری جشنواره، آثار برتر در سالن ارشاد اسلامی و جوار مقبره شمس تبریزی به معرض دید عموم مردم و علاقه مندان رسید.
بخش موسیقی این جشنواره یکی از مهم ترین بخش ها بود که با داوری استادان موسیقی ایران آقایان فریدون شهبازیان، حسام الدین سراج و داود آزاد با استقبال پرشور و گسترده مردم برگزار شد.
تجلیل از هنرمندان و چهره های برجسته موسیقی و سینمای ایران فراز دیگری از بخش های برنامه اختتامیه جشنواره ملّی شمس و مولانا بود. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بانک-رفاه-حامی-جشنواره-شمس-و-مولانا-شد.bos