شماره: 6572 تاریخ : 1391/07/17-06:07:35

بانک اقتصادنوین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی را تامین می‌کند

مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: این بانک آماده است سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی را تامین کند.

 
 



دکتر بت‌شکن در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت: بانک اقتصادنوین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی را تامین می‌کند
به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین دکتر محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل این بانک در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت افزود: با توجه به اینکه دارایی‌های شرکت‌های تولیدی و صنعتی نسبت به شرکت‌های بازرگانی ماندگارتر است بانک اقتصادنوین آماده است سرمایه در گردش این واحدها را تامین کند.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام حمایت از تولید ملی کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری گفت: در همین راستا بانک اقتصادنوین توانسته با بهره مندی از خط اعتباری 700 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی که در اختیارش قرار گرفته اقدامات موثری در تامین سرمایه در گردش و افزایش سرمایه شرکت‌های تولیدی و صنعتی بردارد.
شرایط موجب شده که دلار به عنوان یک واحد پولی کالای سرمایه‌ای تبدیل شود که این موضوع موجب افزایش تقاضا در سطح جامعه شده است.
وی در عین حال تاکید کرد بانک اقتصادنوین آمادگی دارد با همراهی شرکت تامین سرمایه نوین نسبت به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از طریق انتشار اوراق صکوک و گواهی سپرده اقدام کند.
وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ارایه راه‌حل برای بحران ایجاد شده در بازار ارز گفت: برای حل این مشکل لازم است فضاهای مناسب سرمایه‌گذاری از جمله بازار بورس و شبکه بانکی مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت: این فضاها فرصت واقعی سرمایه‌گذاری‌اند که علاوه بر رونق تولید در بخش شاخص‌های اقتصادی از جمله کنترل نقدینگی و تورم موثر هستند.
دکتر بت‌شکن در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات اسنادی گشایش شده در بانک اقتصادنوین در بخش کالاهای اساسی و مواد غذایی بوده است گفت: عملیات ارزی بانک اقتصادنوین در بخش واردات در حوزه کالاهای اساسی بوده است و بانک اقتصادنوین در حوزه گشایش اعتبارت اسنادی برای واردات کالاهای بازرگانی نقشی نداشته است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی در جنگ تمام عیار به سر می‌بریم گفت: با توجه به تحریم‌های صورت گرفته وضعیت اقتصادی مصداق کامل جنگ اقتصادی است، در چنین شرایطی لازم است با بکارگیری تاکتیک‌های نوین بتوانیم از این مرحله به سلامت عبور کنیم.
وی تاکید کرد بانک اقتصادنوین توانسته تعاملات فی‌مابین با کارگزاران خود در کشورهای چین، روسیه، کره جنوبی، ژاپن، هندوستان، تایوان و ترکیه را حفظ کند و تمام درخواست‌ها برای گشایش اعتبارات اسنادی در این کشورها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجر می‌شود.
دکتر بت‌شکن اظهار داشت: علاوه بر این بانک اقتصادنوین در مرکز مبادلات ارزی نیز حضور چشمگیری دارد.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه از برنامه‌های بانک مرکزی در خصوص کنترل فضای ایجاد شده در بازار پولی کشور خبر داد و افزود: بانک مرکزی به منظور کنترل نقدینگی و ایجاد فضای منطقی سرمایه‌گذاری از 22 مهر ماه 25 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت یک‌ساله منتشر می‌کند که عاملیت عرضه 5 هزار میلیارد ریال از این اوراق برعهده بانک اقتصادنوین است.
وی گفت: این اوراق با سود علی‌الحساب 20 درصد عرضه خواهد شد که مقاطع پرداخت این سود هر سه ماه یک‌بار خواهد بود، ضمن اینکه نرخ بازخرید این اوراق قبل از سررسید 19 درصد خواهد بود.
دکتر بت‌شکن در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص میزان مطالبات معوق این بانک گفت: بخش عمده‌ای از این مطالبات متعلق به واحدهای تولیدی است که طی سالیان دور تسهیلات اخذ کرده‌اند ولی در شرایط فعلی توان بازپرداخت تسهیلات خود را ندارند که البته مذاکرات با این شرکت‌ها همچنان ادامه دارد ضمن اینکه بانک از این مشتریان وثایق معتبری در اختیار دارد.
دکتر بت‌شکن همچنین گفت: طی سه سال گذشته سعی کرده‌ایم با بهداشت اعتباری نسبت مطالبات معوق بانک را به حد استاندارد برسانیم که این نسبت در حال حاضر کمتر از 6 درصد است که مطابق استانداردهای بین‌المللی است.
وی در ادامه گفت‌وگو با نمایندگان رسانه‌های گروهی مانده تسهیلات اعطایی این بانک را 140 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این میزان حدود 50 درصد در قالب خدمات بانکداری شرکتی در اختیار شرکت‌های بزرگ تولیدی کشور قرار گرفته است.
دکتر بت‌شکن گفت: خدمات بانکداری شرکتی در راستای تمرکز و همراهی با بخش تولید کشور به عنوان شیوه‌ای شناخته شده در نظام بانکداری جهانی است که با هدف ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر با صنایع، بر اساس تشخیص نیازها و خواسته‌‌‌های آنها‌، ماموریت دارد تا راه‌حل‌‌‌های جامع‌، یکپارچه و خاص خود را در کنار سایر خدمات متنوع بانکی با کیفیت‌، سرعت و دقت بسیار در قالب خدمات تسهیلات و تعهدات‌، مدیریت دریافت‌ها و پرداخت‌ها با در نظر گرفتن اصول مدیریت ریسک‌، مدیریت نقدینگی‌ و بهره‌گیری از روش‌‌های دیگر تامین مالی و خدمات مشاوره‌ای ارایه نماید‌.
وی گفت: خدمات ارایه شده در قالب بانکداری شرکتی بانک اقتصادنوین به گونه‌ای است که تمامی نیاز‌‌های مالی و بانکی یک کسب و کار با حفظ اصول و قوانین بانکی با سریع‌ترین و دقیق‌ترین شکل ممکن پاسخ داده شود.
وی با اشاره به اینکه برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان بانکداری شرکتی دفاتر ویژه‌ای در نقاط مختلف شهر تهران تدارک دیده شده است، گفت: فضای این دفاتر به گونه‌ای طراحی شده که خدمات بانکداری شرکتی به شکل مطلوبی به مشتریان ارایه شود.
لازم به ذکر است در مراسم بازدید از نمایشگاه صنعت که ظهر روز یک‌شنبه 16 مهر ماه انجام شد رئیس هیات مدیره، معاونین بانک اقتصادنوین و مدیران شرکت‌های وابسته این بانک حضور داشتند

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بانک-اقتصادنوین-سرمایه-در-گردش-واحدهای-تولیدی-و-صنعتی-را-تامین-می‌کند.bos