شماره: 518855 تاریخ : 1399/06/13-12:56:16

معاون آب و آبفای وزیر نیرو،

بازچرخانی راهکار مصرف بهینه آب است

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: استفاده از پساب و بازچرخانی چندباره راهکار مصرف بهینه آب است.

به گزارش بانک و صنعت، قاسم تقی زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: روزگذشته تفاهمنامه مهمی که وزارت نیرو با شهرداری تهران برای استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز منعقد شد نوشت: برای استفاده بهینه از آب راهکارهای غیرسازه ای را باید دنبال کرد.

وی از جمله این راهکارها را استفاده از پساب و بازچرخانی برشمرد.

تقی زاده خامسی نوشت: تهران در افق 1410 به 250 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که اگر با پساب تامین نشود به اندازه ظرفیت سدکرج باید سالانه آب برای آبیاری فضای سبز تهران تامین کرد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: انعقاد تفاهمنامه کمک خواهد کرد 60 درصد آن از پساب جایگزین شود درحالیکه اکنون فقط چهار درصد از فاضلاب تصفیه شده استفاده می شود.

روز گذشته تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو و شهرداری تهران امضا شد که بر اساس آن از این پس فضای سبز پایتخت با پسآب تصفیه شده در تصفیه خانه های فاضلاب این شهر آبیاری خواهد

بر اساس این تفاهمنامه همکاری میزان استفاده از منابع آبهای زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز در تهران تا سال 1410 به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و منبع اصلی تأمین آبیاری تهران پساب تصفیه خانه ها خواهد بود.
این تفاهمنامه در راستای اجرای مفاد ماده 22 قانون هوای پاک و تقویت همکاری و تعامل بین بخشی و به منظور تأمین آب خام مورد نیاز آبیاری فضاهای سبز و بوستان های شهر تهران به منظور ارتقای کیفیت محیط زیست شهری، به امضا رسید.
صیانت از منابع آب های زیرزمینی و آب آشامیدنی در مقابل جایگزین کردن روان آب ها، آب های سطحی و پساب تصفیه شده فاضلاب شهری برای آبیاری عرصه ها و فضاهای سبز در شهر تهران به عنوان راهکاری منطقی و عملی برای حفظ ذخایر ارزشمند آبهای زیرزمینی و مقابله با مخاطرات ناشی از کاهش بارندگی و نزولات آسمانی در شهر تهران از دیگر اهداف تفاهمنامه ای است که میان شهرداری تهران و وزارت نیرو به امضا رسید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بازچرخانی-راهکار-مصرف-بهینه-اب-است.bos