شماره: 464633 تاریخ : 1398/02/25-11:25:51

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از آزادراه کمربند جنوبی تهران

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از آزادراه 58 کیلومتری کمربندی جنوبی تهران بازدید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، خیرالله خادمی معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در رأس هیأتی از پروژه آزادراهی کنارگذر جنوبی تهران بازدید کرد.

وی ابتدا از قطعه یک این آزادراه حدفاصل آزادراه کرج- قزوین تا جاده ماهدشت- اشتهارد به طول 40 کیلومتر سپس قطعه دوم حدفاصل جاده ماهدشت- اشتهارد تا تبادل آزادراه تهران ساوه به طول 50 کیلومتر و در ادامه از قطعه سه حدفاصل تبادل آزادراه تهران ساوه تا آزاد راه تهران- قم به طول 30 کیلومتر و در نهایت از قطعه چهار حدفاصل آزادراه تهران- قم تا آز ادراه حرم تا حرم به طول 38 کیلومتر بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید از نزدیک در جریان روند اجرایی تونل واقع در قطعه یک که در کیلومتر صفر این پروژه قرار دارد و همچنین عملیات اجرایی پل تقاطع راه آهن قرار گرفت.

در محدوده چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی واقع شده است و در 50 کیلومتری قزوین واقع در آزادراه قزوین – کرج تا اتصال به آزادراه حرم تا حرم در محدوده چرمشهر ورامین به طول 158 کیلومتر تعریف شده است .

مسیر این آزاد راه که از غرب شهر آبیک آغاز شروع می‌شود پس از حدود 45 کیلومتر از طریق تقاطع غیر همسطح از راه اصلی اشتهارد – ماهدشت عبور کرده و در کیلومتر 90 با راه اصلی و آزاد راه تهران – ساوه تقاطع دارد .

پس از آن در کیلومتر 120 با راه اصلی و آزاد راه تهران – قم تقاطع داشته و در نهایت در کیلومتر 158 به مسیر آزاد راه قم- چرمشهر- گرمسار در محدوده شهر چرمشهر ورامین متصل می‌شود .

این آزاد راه تکمیل کننده آزاد راه شماره دو که از مرز بازرگان در غرب کشور شروع و تا مرز سرخس در شرق کشور تعریف شده است .

توسعه کریدور بین المللی آزاد راهی شرق به غرب، توسعه کریدور بین‌المللی آزادراهی شمال به جنوب، تکمیل و تسهیل ارتباط آزادراه‌های غرب و جنوب شرق کلان شهر تهران، کاهش طول مسیر، کاهش بار ترافیکی آزاد راه قزوین – کرج – تهران، کاهش زمان سفر برای وسیله نقلیه سبک تا 90 دقیقه و نیمه سنگین تا 110 دقیقه، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و گازها گلخانه‌های به ویژه در محدوده شهر تهران و افزایش ایمنی و مطلوبیت سفر و کاهش سوانح رانندگی از جمله اهداف اجرای این طرح می‌باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بازدید-معاون-وزیر-راه-و-شهرسازی-از-ازادراه-کمربند-جنوبی-تهران.bos