شماره: 446972 تاریخ : 1397/11/04-03:09:00

امروز و با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

بازدید اعضای کمیسیون عمران از زیرساخت ها، تجهیزات و روند اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به چابهار سفر کرده اند، از امکانات و قابلیت های ترانزیتی و صادراتی بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار دیدن کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، بازدید کمیسیون عمران مجلس از زیر ساخت ها و پتانسیل های بندر چابهار در حالی صورت گرفت که بر اساس سیاست های کلی برنامه ششم، "توسعه محور شرق از چابهار تا خرمشهر " از جمله اولویت های راهبردی دولت قلمداد می شود.

 طرح توسعه بنادر چابهار و به موازت آن توسعه سواحل مکران باهدف " تغییر سهم تجارت دریایی ایران " در منطقه و فرا منطقه در دست انجام است.
 
رضایی کوچی؛ رئیس‌ کمیسیون عمران مجلس پیش از این از حمایت های قانونی قوه قانون گذاری از طرح های توسعه ای و زیرساختی دولت در حوزه های بندری و دریایی تاکید کرده بود.
 
بر اساس این گزارش، بازدید کمیسیون عمران از برنامه ها و رویکردهای سازمان بنادر در چابهار ، در همین راستا و با هدف " طرح مشکلات و موانع این سازمان در بخش های دریایی و بندری چابهار " و " بررسی راهکارهای قانونی ارتقای جایگاه ترانزیتی ایران در منطقه" برنامه ریزی و انجام شد.
 
شایان ذکر است، با امضای تفاهم نامه سه جانبه میان ایران ، هند و افغانستان و تاسیس " دالان چابهار " شاهد رونق تجارت در این بندر و اقبال خطوط کشتیرانی برای حمل بار و محمولات از بنادر هند به مقصد افغانستان از طریق بندر چابهار هستیم.
 
توسعه حمل و نقل چند وجهی و تسهیل و تسریع کریدور چابهار از دیگر برنامه های توسعه ای سازمان بنادر در چابهار و سواحل مکران است که به رفع چالش های قانونی و زیر بنایی و حمایت های همه جانبه مجلس شورای اسلامی بیش از پیش نیاز دارد.
 
در برنامه بازدید یک روزه کمیسیون عمران مجلس از بندر چابهار ، همچنین نشستی به منظور بررسی موانع و چالش های توسعه بندر شهید بهشتی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت می گیرد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بازدید-اعضای-کمیسیون-عمران-از-زیرساخت-ها-تجهیزات-و-روند-اجرای-طرح-توسعه-بندر-شهید-بهشتی.bos