شماره: 464338 تاریخ : 1398/02/22-10:32:32

علی عبداللهی:

بازار سرمایه پیشتاز در اقتصاد هوشمند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی، بازار سرمایه را در مقوله اقتصاد هوشمند پیشتاز دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی عبداللهی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی، اقتصاد هوشمند را یک ساختار مدرن و مبتنی بر آینده توصیف کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز اقتصاد هوشمند، معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه است که از مدتی قبل در این بازار عملیاتی شده است.   

وی با بیان اینکه امروزه استفاده از فناوری های اطلاعاتی در همه عرصه های اقتصادی و کسب و کاری، امری محتوم و لازم است، افزود: یکی از جاهایی که به شدت بر پایه اطلاعات می چرخد، بازارهای مالی، بورس بانک و بیمه  است؛ به همین خاطر می بینیم که هر سال نسبت به سال قبل، ضریب نفوذ تکنولوژی و فناوری های اطلاعاتی در این حوزه ها بیشتر می شود.  

عبداللهی توضیح داد: بازارهای مالی، بورس بانک و بیمه، هم از دیتا و اطلاعات استفاده می کنند و هم در کنار تراکنش هایی که ایجاد می شود، فناوری های اطلاعاتی را در تصمیم گیری های خود به کار می گیرند. لذا همه ساله فناوری اطلاعات، قدرت و نفوذ خود را بیشتر نشان می دهد و این بسیار عالی است و جای تبریک دارد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی در تبیین مفهوم دقیق تر فناوری های اطلاعاتی اظهار داشت: فناوری های اطلاعاتی، به  کلیه فناوری هایی که در جمع آوری، ثبت، ضبط، پردازش، انتشار و توزیع اطلاعات به ما کمک می کند، اطلاق می شود.

عبداللهی افزود: ما در وزارت اقتصاد در حال تدوین  نقشه راه اقتصاد هوشمند هستیم و برای هر یک از بازارها از جمله بازار سرمایه، بازار بیمه و بانک یک چشم انداز مختص به آن حوزه تعریف کرده ایم ؛ البته همه اینها باید بر یک بستر یکپارچه بنا شوند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه هایی همچون آنلاین تریدینگ، موبایل تریدینگ، الگوریتم تریدینگ، فین تک ها، خود را به خوبی نشان داده است، گفت: کسانی که از این ابزارها بیشتر استفاده کرده اند، موفق تر هم عمل کرده اند و این توفیق، هم در شاخص های بهره وروری، هم در سودآوری، هم در بهبود فرآیندها و هم در رضایت مشتری کاملا مشهود است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی در پایان خاطرنشان کرد: ما در وزارت اقتصاد، ریل گذاری و فرایندهای اجرایی را تسهیل خواهیم کرد؛ سازمان بورس، بیمه ها و بانک ها نیز می توانند زیرساخت های آی تی خود را تقویت کنند تا اقتصاد هوشمند گستردگی بیشتری پیدا کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بازار-سرمایه-پیشتاز-در-اقتصاد-هوشمند.bos