شماره: 512501 تاریخ : 1399/02/20-06:03:51

مقام ارشد فدرال رزرو پیش بینی کرد؛

باز کردن خیلی سریع اقتصاد آمریکا، باعث تداوم رکود در 2021 می شود

یک مقام ارشد فدرال رزرو هشدار داد: در صورتی که ایالات متحده در بازگشایی اقتصاد خود شتاب زده عمل کرده و شیوع ویروس کرونا دوباره تشدید شود، این کشور در سال 2021 دوباره دچار رکود خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شین هوا، یک مقام ارشد فدرال رزرو هشدار داد در صورتی که ایالات متحده در بازگشایی اقتصاد خود شتاب زده عمل کند و شیوع ویروس کرونا دوباره تشدید شود، این کشور در سال 2021 میلادی، دوباره دچار رکود خواهد شد.

پاتریک هارکر، رئیس شعبه فیلادلفیای فدرال رزرو، به انجمن امور جهانی شیکاگو گفت: سناریویی که خیلی خوش بینانه نیست؛ این است که ما اقتصاد خود را زیادی سریع بازگشایی کنیم و با موجه دوم کرونا روبرو شویم؛ این نه تنها از نظر سلامت جامعه فاجعه بار خواهد بود، بلکه می تواند روند بازگشت اقتصادی را معکوس کند.

وی ادامه داد: من پیش بینی می کنم که در چنین سناریویی مسیر رشد اقتصادی 2020 مانند همین حالا باشد اما در سال 2021 هم شاهد یک رکود دردناک باشیم و دوباره مجبور شویم اقتصاد را تعطیل کنیم.

پاتریک هارکر، گفت: البته بازگشت اقتصاد در نیمه دوم سال 2021 برای جبران افت اقتصاد در سه ماهه اول و دوم این سال کافی نخواهد بود.

طبق داده های فدرال رزرو اقتصاد آمریکا در 3 ماهه اول امسال تحت تأثیر پاندمی کرونا 4.8 درصد آب رفته است که این بزرگترین رکود سه ماهه از زمان بحران اقتصادی سال 2008 میلادی تا کنون است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/باز-کردن-خیلی-سریع-اقتصاد-امریکا-باعث-تداوم-رکود-در-2021-می-شود.bos