شماره: 377455 تاریخ : 1397/07/04-12:15:55

دکتر روحانی در دیدار نخست وزیر ارمنستان:

ایران همواره به دنبال روابط دوستانه با همسایگان و از جمله ارمنستان است

رئیس جمهور در دیدار نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال روابط دوستانه با همسایگان و از جمله ارمنستان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه به وقت نیویورک در دیدار " نیکول پاشینیان" گفت: خوشبختانه اعتماد خوبی بین دو دولت و دو ملت وجود دارد اما به رغم ظرفیت ها و توانمندی های گسترده دو کشور ، سطح همکاری های اقتصادی تهران – ایروان مطلوب نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مورد سواپ انرژی، ایران آماده همکاری با ارمنستان است، اظهار داشت: ظرفیت های گسترده در دو کشور، ایجاب می کند که روابط اقتصادی همپای روابط سیاسی ارتقاء یابد.
دکتر روحانی گفت: برای ارتباط با دریای سیاه از طریق ارمنستان و گرجستان اهمیت قائل هستیم و کریدور جنوب و شمال در این راستا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و تهران از نظر خدمات فنی و مهندسی آماده تکمیل این کریدور و شاهراه است.
رئیس جمهور همچنین تقویت همکاری بخش های خصوصی دو کشور را ضروری خواند و افزود: آماده ایم بخش خصوصی را برای فعالیت تجاری در ارمنستان تشویق و برای سرمایه گذاری ارمنستانی تسهیلاتی فراهم کنیم.
نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از ایرانیان در حمله تروریستی در اهواز گفت: آماده توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید از تمام ظرفیت ها در مسیر توسعه این همکاریها و ایجاد جهش در روابط بویژه در حوزه اقتصادی بهره گرفت.
" نیکول پاشینیان" با تاکید برضرورت اجرای سریعتر طرحهای توافق شده میان دو کشور، افزود: باید طرحهای جدیدی را برای توسعه همکاری ها طراحی کرد و اکنون زمان اجرای توافقات گسترده میان دو کشور بویژه در حوزه سواپ انرژی است.
وی اظهارداشت: ما همچنین علاقه مندیم در زمینه کریدور ارتباطی جدید که ما را به خلیج فارس متصل می کند، همکاری داشته باشیم.

  • نخست وزیر ارمنستان در این دیدار از دکتر روحانی برای دیدار رسمی از ایروان دعوت کرد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ایران-همواره-به-دنبال-روابط-دوستانه-با-همسایگان-و-از-جمله-ارمنستان-است.bos