شماره: 488357 تاریخ : 1398/05/03-01:57:31

اردکانیان در دیدار با سفیر جدید چین مطرح کرد؛

ایران مصمم به همکاری با چین در زمینه آب و انرژی

وزیر نیرو گفت: ایران در زمینه آب و انرژی مصمم به توسعه همکاری‌های خود با شرکت‌های چینی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به اراده رهبران ایران و چین برای تحکیم و توسعه روابط میان دو کشور، گفت: در زمینه آب و انرژی مصمم به توسعه همکاری‌های خود با شرکت‌های چینی هستیم تا ضمن رفع نیاز‌های داخلی بتوانیم حضور مشترک مناسبی در بازار کشور‌های منطقه داشته باشیم.

وی با اشاره به نتایج مذاکرات سران 2 کشور، بر عزم جدی وزارت نیرو برای توسعه همکاری‌های 2 طرف به ویژه در زمینه تکمیل طرح‌های مشترک و همکاری در پروژه‌های آب و برق در کشور‌های ثالث تاکید کرد که این مهم مورد استقبال سفیر چین قرار گرفت.

اردکانیان ضمن تشریح دستاورد‌های صنعت آب و برق در ایران، تاکید کرد: در کنار دستاورد‌های داخلی وزارت نیرو در تلاش برای ارتقای همکاری‌های صنعت برق در منطقه هستیم.

کمبود برق در مناطقی همچون عراق، لبنان و یمن

چانگ هووآ، سفیر جدید جمهوری خلق چین نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش قاطعانه با یکجانبه‌گرایی آمریکا مخالف است، ادامه داد: با وجود مشکلات موجود در این زمینه در تلاش برای حفظ همکاری و توسعه روابط تجاری خود با ایران هستیم.

وی با اشاره به اینکه سالیان متمادی در کشور‌های خاورمیانه فعالیت داشته است، گفت: در مناطقی همچون عراق، لبنان و یمن مشکل کمبود برق کاملا مشهود است، ولی صنعت برق و تولید انرژی در ایران دارای شرایط بسیار خوبی است؛ لذا شرکت‌های چینی آماده تداوم همکاری‌های خود با شرکت‌های ایرانی در زمینه آب و انرژی هستند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ایران-مصمم-به-همکاری-با-چین-در-زمینه-اب-و-انرژی.bos