شماره: 6382 تاریخ : 1391/06/29-09:44:51

ایران در تولید بنزین هلی کوپتر خودکفا شد

رئیس بهره برداری شرکت پالایش نفت آبادان از تولید سوخت هلی کوپتر در این پالایشگاه خبر داد.

 
فریدون جانکی با بیان این که با بهره برداری از فاز سوم طرح توسعه پالایشگاه نفت آبادان امکان تولید بنزین انواع هلی کوپتر و برخی از هواپیماهای کوچک آموزشی و کشاورزی فراهم شده است، گفت: در حال حاضر تولید بنزین «هلی کوپتر» جزء محصولات فرعی این پروژه نفتی است.
رئیس بهره برداری شرکت پالایش نفت آبادان با اعلام اینکه تولید سوخت هلی کوپتر براساس درخواست و اعلام نیاز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تولید خواهد شد، تصریح کرد: در مجموع با راه اندازی واحد آلکیلاسیون ظرفیتی برای تولید روزانه 2 میلیون لیتر سوخت هلی کوپتر فراهم شده است.
این مقام مسئول با یادآوری این که سوخت هلی کوپتر با آخرین استاندارد روز جهان تولید می شود، بیان کرد: خوراک واحد آلکیلاسیون فاز سوم توسعه پالایشگاه آبادان از طریق گاز مایع و برخی از برش های چهار کربنه این واحد پالایشگاهی تامین می شود.
وی از بنزین، بنزین سوپر، گازوئیل و نفت سفید به عنوان محصولات اصلی نفتی این پروژه یاد کرد و افزود: پیش بینی می شود به زودی ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه آبادان به حدود 16 میلیون لیتر در روز افزایش یابد.
گفتنی است از سال گذشته با بهره برداری از طرح های گوگردزدایی در پالایشگاه های نفت کشور همچون امام خمینی شازند، تهران و آبادان امکان افزایش ظرفیت سوخت هواپیما در کشور فراهم شده به گونه ای که در حال حاضر روزانه 7 میلیون لیتر ظرفیت برای صادرات سوخت هواپیما توسط ایران به وجود آمده است


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ایران-در-تولید-بنزین-هلی-کوپتر-خودکفا-شد.bos