شماره: 420938 تاریخ : 1397/08/16-11:23:52

ایجاد رینگ شرکت ارتباطات زیر ساخت با 20 هزار شماره

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، محمدصادق بیک پور رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش پدافند غیرعامل از رینگ رادیویی شرکت ارتباطات زیرساخت خبرداد و گفت: رینگ رادیویی با ظرفیت حداقل 20 هزار شماره به عنوان مسیر پشتیبان در صورت قطع فیبرهای بین استانی شرکت ارتباطات زیرساخت در استان تهران ایجاد شده است .

وی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات توضیح داد: با توجه به ابلاغیه شورای عالی فضای مجازی و حمایت سازمان پدافند غیرعامل، مانورهایی در این زمینه با موفقیت برگزار شد .

مشاور وزیر ارتباطات ادامه داد: پیوست امنیتی شبکه ملی اطلاعات تدوین شده و پیوست پدافند سایبری  این شبکه نیز در حال تدوین است .

بیک پور تصریح کرد: در تلاش هستیم با تکیه بر شبکه ملی اطلاعات ، ارائه خدمات بانکی را در هر شرایطی تضمین نماییم لذا مجموعه اقداماتی در این خصوص با همکاری بانک ملت صورت گرفته که نتایج مطلوبی به همراه داشت است که در پی آن مقرر شد با همکاری سازمان پدافند غیرعامل راهکارهای مشابه در سایر بانک ها انجام شود . 

وی با اشاره به تلاش برای رفع وابستگی به برق افزود: ما از نظر زیرساختی به برق وابسته هستیم و تلاش می کنیم که این وابستگی را کاهش دهیم.

بیک پور درباره پروژه سیگنال رسانی صدا و سیما نیز توضیح داد: از چند سال قبل این پروژه شروع شده است و اقدامات ارزشمندی در حوزه ارتباطات صورت گرفته و آماده بهره برداری نهایی در آینده نزدیک است. با بهره برداری این پروژه وابستگی سازمان صدا و سیما به ارائه دهندگان خدمات ماهواره ای خارجی کاهش می یابد .

 رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شناسایی و مقاوم سازی سایت‌های مخابراتی خاطرنشان کرد: موضوع استانداردسازی سایت‌های مخابراتی به صورت مداوم در حال انجام است و طراحی، توسعه و پیاده‌سازی نرم افزارهای ارزیابی سایبری در این زمینه نیز انجام شده که مانورهای متعددی برای شناسایی و مقاوم سازی سایت‌های مخابراتی هنگام بحران برگزار شده است.

مشاور وزیر ارتباطات درباره آموزش نیروها تصریح کرد: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون برای 45 هزار نفر ساعت در سطح مقدماتی دوره های آموزشی برگزار شده و طبق تفاهم نامه با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مقدمات لازم برای ارائه آموزش های تخصصی فراهم شده است. تا کنون سه دوره آموزش تخصصی برای کارشناسان آی تی سازمانها و شرکت های تابعه انجام شده است.

بیک پور خاطرنشان کرد: ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها ضمن برگزاری دوره های آموزشی مختلف، در یک سال گذشته 47 رزمایش را با هدف افزایش آمادگی حوزه ارتباطات با همکاری اپراتورها  برگزار کرده اند.

وی همچنین درباره رصد و پایش تهدیدات سایبری تصریح کرد: در این زمینه اقدامات امنیتی به صورت دوره ای انجام می شود؛ سامانه های مختلف امنیت ملی راه اندازی و 35 مرکز تخصصی امنیت فضای تبادل اطلاعات نیز به بهره برداری رسیده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ایجاد-رینگ-شرکت-ارتباطات-زیر-ساخت-با-20-هزار-شماره.bos