شماره: 432758 تاریخ : 1397/09/13-04:48:04

مدیر عامل شرکت توسعه دانش و فناوری‌های نوین

اپلیکیشن «بهمهد» ارتباط خانواده و مهد را برای آموزش کودک برقرار می کند

مدیر عامل شرکت توسعه دانش و فناوری‌های نوین با اشاره به تولید اپلیکیشن «بهمهد» برای آموزش کودکان سه تا پنچ سال در مهد کودک ها گفت: در دنیا برای تاثیر گذاری بر روی کودکان، سرمایه گذاری ها را متمرکز به والدین و مهد کودک می کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عطیه فلاح شهیدی مدیر عامل شرکت توسعه دانش و فناوری‌های نوین گفت: ما در ابتدا برای رشد جامع کودکان نرم افزار « بهمهد» را تهیه کردیم که زمینه اصلی تولید آن استانداردهای بین المللی بود و بومی‌سازی و اجرای پایلوت آن سه سال زمان برد. 

وی افزود: با استقبالی که از این نرم افزار شد، متوجه شدیم که وقتی خانواده کودک را در مهد می گذارد ارتباط والدین با آموزش کودک قطع می‌شود و همین امر سبب شد که نرم افزاری برای ارتباط مربی مهد با کودکان و والدین نوشته شود و آن را در چند مهد کودک اجرا کردیم.

فلاح شهیدی با بیان اینکه در مهد کودک هایی که این اپلیکیشن در اختیار مربی قرار دارد تعامل با خانواده‌ها بیشتر شده تصریح کرد: «بهمهد» دارای دو بسته آموزشی است: بسته آموزشی ویژه کودکان صفر تا سه سال، بسته آموزشی ویژه کودکان سه تا شش سال. هر بسته شامل یک کتاب راهنمای مربی، یک کتاب گزارش (مشاهده) رشد و پیشرفت کودک، یک کتاب برنامه آموزشی (فعالیت‌ها) و همچنین مجموعه‌ای از کارت‌ها است.

مدیر عامل شرکت توسعه دانش و فناوری‌های نوین تصریح کرد: این اپلیکیشن ارتباط بین خانواده، مربی و مهد کودک را بصورت بسیار منسجم هدایت می کند و مربی بطور روزانه به خانواده ها گزارش می دهد که برای کودک چه کارهایی انجام داده است، چه اتفاقاتی برای کودک افتاده است و چه مشکلاتی برای کودک وجود داشته و پیشنهاد می دهد که چه کتاب هایی باید برای کودک خوانده شود و چه سوالاتی برای کودک پیش می آید و چه سوالاتی از شما خواهد پرسید و یک تعامل دو جانبه بین مدیر و مربی با خانواده به وجود می آید.

فلاح شهیدی با بیان اینکه در حال حاضر اگر خانواده از مربی سوالی نپرسند، او هم خودش را موظف نمی داند که به خانواده گزارشی ارائه کند، گفت: اپلیکیشن «بهمهد» با دسترسی که به روانشناس دارد دقت دو طرف را بسیار بالا می برد و مربی موظف است کوچکترین حرکات غیر عادی کودک را به روانشناس اطلاع دهد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه برای هر ماه دو زمینه و تم اصلی دارد که برای 15 روز قابل اجرا است، افزود: اگر پنج محور اصلی رشد شناختی، عاطفی و اجتماعی، کلامی، جسمانی، حرکتی و خلاقیت را برای رشد کودک در نظر بگیرید، این اپلیکیشن برای هر روز کودک در هر یک از این حوزه ها به برنامه دارد و مربی مهد نمی تواند تنها یک فعالیت را انتخاب کند بلکه باید تمام این برنامه را برای کودک اجرا کند و تمام این موارد در اپلیکیشن تنظیم شده است.

در اپلیکیشن بهمهد، فعالیت‌ها دارای یک نظم و توالی دقیق و منطقی است

فلاح شهیدی با بیان اینکه در اپلیکیشن، فعالیت‌ها دارای یک نظم و توالی دقیق و منطقی است و تمامی حواس پنج‌گانه‌ کودک را در یادگیری درگیر می‏کند افزود: طیف گسترده‌ای از فعالیت‎های علمی در اپلیکیشن تعبیه شده است که به کودک اجازه ‎می‌دهد به تجربه و کشف محیط اطراف خود بپردازد.

این فعال حوزه کودک تصریح کرد: این برنامه‎ آموزشی، به دلیل برخورداری از استانداردهای بین المللی، روند قابل پیش‌بینی و شفافی برای رشد و آموزش دارد که کودک می‏تواند آن را درک کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اپلیکیشن-بهمهد-ارتباط-خانواده-و-مهد-را-برای-اموزش-کودک-برقرار-می-کند.bos