شماره: 518464 تاریخ : 1399/06/05-01:47:02

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد:

اهلیت صادرکنندگان زعفران توسط شورای ملی زعفران باید تائید شود

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از خام فروشی، گفت: تنها کسانی می توانند زعفران صادر کنند که اهلیت آنها توسط شورای ملی زعفران تایید شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمید زادبوم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از صادرات بدون ارزش افزوده کالاهایی همچون زعفران، اظهار داشت: با پیشنهاد سازمان توسعه تجارت کسانی می توانند صادرات زعفران انجام دهند که شورای ملی زعفران، اهلیت آنها را مورد تایید خود قرار داده باشد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این پیشنهاد سازمان توسعه تجارت ایران و شورای ملی زعفران منجر می شود که صادرات بدون ارزش افزوده زعفران دیگر انجام نشود.

وی تصریح کرد: صادرات بالای 30 گرم زعفران فله محسوب می شود و صادرات زیر این مقدار دارای بسته بندی و ارزش افزوده است و با این تصمیم جلوی صادرات به صورت فله و ناشناس گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه از میزان 500 تن زعفران تولیدی کشور حدود 20 درصد آن در داخل مصرف و مابقی صادر می شود، گفت: باید بازارهای جهانی هم دیده شود و با شورای ملی زعفران و صادرکنندگان عمده به این تفاهم برسیم که با تامین نیاز داخل و نگاه به بازارهای خارجی به مرور زمان جلوی صادرات زعفران فله گرفته شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اهلیت-صادرکنندگان-زعفران-توسط-شورای-ملی-زعفران-باید-تایید-شود.bos