شماره: 519483 تاریخ : 1399/06/24-05:03:27

از سوی مدیران شبکه پستی کشور

اهداف و برنامه های حوزه های مختلف تشریح شد

در جریان نشست هم اندیشی مدیران شرکت ملی پست با حضور مدیرعامل، تازه ترین گزارش های حوزه های مختلف بررسی و مورد ارزیابی واقع شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، این نشست صبح امروز با حضور رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران ستادی و مدیران کل استانها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

علیرضا زرگوش عضو هیئت مدیره در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه فروش اموال مازاد تکلیفی دولتی است اظهار داشت: چنانچه اموال مازاد به فروش نروند، برای واگذاری به سایر دستگاهها در اختیار مدیران استانی خواهد بود. همچنین باید املاک سازمانی غیرعملیاتی شناسایی شوند و آنها نیز مطابق تشریفات قانونی در دستور فروش قرار بگیرند.

وی با یادآوری اینکه فرآیند خریداری تجهیزات و وسایل نقلیه از قبیل موتورسیکلت در حال انجام است افزود: در خصوص نرم افزارهای عملیاتی، ایجاد یک برنامه جامع نرم افزاری و توسعه و هوشمندسازی دفاتر آی سی تی و ایجاد دفاتر پیشخوان روستایی در دستور کار است و قصد داریم خدمات را به این وسیله گسترش دهیم.

بهزاد اقبالخواه عضو دیگر هیئت مدیره گفت: برخلاف روال معمول که سازمانها، در سال آخر دولت برنامه های خود را جمع می کنند و آنها را پایان یافته تصور می کنند، با تحولات جدیدی که در شرکت صورت گرفته، ما قصد داریم برنامه های جدید و مفید را در همین مدت زمان باقی مانده پیاده و اجرا نمائیم.

وی ادامه داد: دو موضوع اصلاح فرآیندها و افزایش بهره وری باید در همه مجموعه شرکت همواره مدنظر قرار بگیرد. همچنین در راستای افزایش سرانه ترافیک واقعی و درآمد حداکثری قراردادهای کشوری باید متمرکز انجام شوند و تحت ساز و کارهای ارزیابی قرار گیرند تا بیشترین فایده را برای شرکت در پی داشته باشند.

اقبالخواه افزود: با توجه بر برنامه های شرکت برای توسعه خدمات و افزایش ترافیک، نیاز به حفظ و بهره گیری از حداکثر فضاهای عملیاتی داریم و اگر قصد داریم برای فروش یا اجاره اقدامی صورت دهیم باید باعث از دست رفتن این فضاهای عملیاتی نشود.

فریبا مرادی عضو هیئت مدیره اظهار داشت: در ارزیابی های شرکت، به موضوع کیفیت وزن و ضریب بیشتری اختصاص دادیم، زیرا افزایش کیفیت در خدمات پست را به عنوان یک هدف مهم مد نظر داریم و می کوشیم مطابق استانداردهای کیفی، به بهترین نتایج در این شاخص دست پیدا کنیم.

محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره و سرپرست معاونت فناوری نیز با اشاره به اینکه در چهارمین دوره ارزیابی تحول دیجیتال توانستیم مقام دوم را به دست آوریم، اظهار داشت: در حال حاضر از نظر تحول دیجیتال جایگاه و رتبه خوبی بین همه شرکتهایی که بر پایه این فناوری کار می کنند داریم.

وی ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات دنبال توسعه زیرساخت هستیم، یکپارچه سازی سامانه های نرم افزاری را در دستور کار داریم و اکنون در آخرین مراحل انجام آن هستیم که بر این اساس همه نرم افزارهای عملیاتی بهینه سازی و بازتولید خواهند شد.

قادری خاطرنشان کرد: استانداردسازی مرکز داده شرکت ملی پست نیز در حال انجام است و به زودی می توانیم یک مرکز داده قابل اتکا داشته باشیم. با تجمیع نرم افزارها بار سرورهای استانی را سبک می کنیم تا بتوانیم با زیرساخت قوی تری به کار ادامه دهیم.

سرپرست معاونت فناوری شرکت افزود: شاخصهای نظام برنامه ریزی را از حالت ساده ترافیک و درآمد گسترش دادیم و با ایجاد یک تفاهم نامه جامع، شاخصها را دقیقتر کردیم که این خود یک پیش زمینه خوب برای نظام بودجه ریزی عملیاتی برای شرکت خواهد بود.

عضو هیئت مدیره اضافه کرد: پروژه جی نف یک تکلیف حاکمیتی است که خوشبختانه توانستیم پوششمان را از 120 شهر در سال گذشته، به 200 شهر برسانیم و امیدوار هستیم تا پایان سال جاری 300 شهر را در این مورد پوشش دهیم.

حسین غضنفری معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست نیز با اشاره به اینکه یکی از اولویتهای حوزه این معاونت به هاب های پستی کشور و تمرکز زدایی از هاب پستی مرکز لشکر است گفت: با تشکیل هابهای منطقه ای و شروع پروژه هاب البرز، دستیابی به اهداف این برنامه در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: در حوزه عملیات پستی، هدف اصلی استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه ریلی کشور است. از آنجا که حدود 20 استان تحت پوشش شبکه ریلی کشور قرار دارد، استفاده از این امکان، باعث بهبود عملکرد و کاهش هزینه ها در ارائه خدمات پستی خواهد شد.

غضنفری افزود: سیاست ما در بازاریابی از سال گذشته تاکنون اصلاح قراردادها، قیمتها و سامان دادن به این بخش و استفاده از بخش خصوصی در گسترش بازاریابی برای شرکت است. همچنین در حال پیشبرد پروژه سامانه 193 هستیم که امیدواریم در اسرع وقت آن را به صورت متمرکز و کشوری پیاده کنیم.

محمد محسنی معاون برنامه ریزی، پشتیبانی و توسعه مدیریت، با بیان این که برای افزایش امنیت شغلی و بهبود وضع معیشت پرسنلی ساختار لازم را نهایی کردیم گفت: مطابق طرح ساماندهی پرسنل، پست های سازمانی با توجه به احراز شرایط، به افرادی اختصاص داده می شود که در همان شغل مشغول به کار باشند و از این نظر به کارگیری پرسنل در کارهایی که به آنها مربوط نمی شود ساماندهی خواهد شد.

عمیدی سرپرست دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست با بیان اینکه خدمات بین المللی پست متوقف نیست اظهار داشت: از همه همکاران می خواهم به این نکته توجه ویژه داشته باشند که با وجود مشکلات فراوان ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا و از دست دادن بخشی از پشتیبانی جهانی در زمینه مبادلات هوایی، موقعیت تثبیت شده ای داریم و به روال گذشته خدمات پستی مان همچنان ادامه دارد.

غلامرضا ملکیان مدیرکل حراست و امنیت پستی نیز در این جلسه اظهار داشت: وظیفه ذاتی و مأموریتهای تعریف شده در حوزه حراست برای پیشگیری از وقوع پیشآمدهایی از قبیل سرقت که امنیت شبکه را تهدید می کند به همکاری و همیاری همه نیاز دارد. باید به خواستها و نیازهای نیروی انسانی توجه شود و نیروها گمان نکنند که صدایشان شنیده نمی شود.

علی اکبر هادوی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بیان اینکه انتظار داریم بر همه فعالیتهای فیزیکی و الکترونیکی شرکت، نظارت کافی از سوی مدیران استانی اعمال شود گفت: در بخش توزیع در سال گذشته با افزایش شکایت مواجه بودیم و این امر نظارت بیشتر بر کیفیت خدمات را طلب می کند. لازم است در کنار آن به مرور عملکرد گذشته پرداخته شود و همه استانها تحلیل فصلی و تنظیم جداول ارزیابی و مقایسه ای را برنامه ریزی کنند.

محمد پوربزرگ مدیرکل پست استان آذربایجان شرقی نیز به نمایندگی از استانهای کشور به بیان برخی از مشکلات و مسائل پیش روی استانها پرداخت و گفت: زیرساختهای لازم برای انجام فرآیندهای پستی متناسب با حجم مرسولات نیست و راه اندازی هاب های جدید پست به ارتقا تجهیزات فنی و نرم افزاری و نیز افزایش فضاهای عملیاتی نیاز دارند. تجهیزات مورد نیاز موزعین و پرسنل فرسوده هستند و علاوه بر آن تأسیسات و ساختمانها نیاز به بازبینی و پشتیبانی جدی دارند.

پوربزرگ همچنین آموزش مستمر و مداوم نیروی انسانی برای ارتقا دانش روز و طراحی چارچوبی مناسب برای افزایش خدمات پست در سطح روستاها را خواستار شد.

در ادامه این جلسه حمیدرضا فتاح مدیرکل پست استان کرمانشاه پیشنهاد تشکیل کارگروهی در ستاد شرکت ملی پست را برای بررسی چگونگی بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیتهای اساسنامه شرکت مطرح کرد.

ابوالفضل باقری منش مدیرکل پست استان قم کمبود نیرو را یکی از چالشهای خدمت رسانی به ویژه در روستاها دانست و خواستار تجدید نظر در تنظیم متون قراردادهای نمایندگی شد.

محمد جوادی مدیرکل پست استان اردبیل نیز با بیان مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، به کمبود فضاهای عملیاتی اشاره کرد و استفاده از ظرفیت کامل اساسنامه شرکت ملی پست را به عنوان یک پتانسیل بزرگ خواستار شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اهداف-و-برنامه-های-حوزه-های-مختلف-تشریح-شد.bos