شماره: 518093 تاریخ : 1399/05/28-02:48:12

انتقال دانش، فناوری و تجربیات بانکی راهبرد اصلی تعاملات آموزشی و پژوهشی بانک توسعه تعاون

کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون انتقال دانش، فناوری و تجربیات بانکی را به عنوان استراتژی اصلی تعاملات آموزشی و پژوهشی این بانک مطرح نمود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، میرزاخانی ضمن دعوت از مراکز دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی معتبر، مدیران و کارکنان نظام بانکی، مدیران و کارکنان بانک توسعه تعاون و شرکت های دانش بنیان و شرکت های تابعه بانک در جهت انتقال دانش، فناوری و تجربیات بانکی به عنوان صاحبان دانش و تجربه افزود: انتقال دانش، فناوری و تجربیات ناب بانکی در حال حاضر به عنوان استراتژی اصلی مدیریت فعالیت های آموزشی و پژوهشی بانک توسعه تعاون به شمار می آید و برقراری تعامل دوجانبه و هم افزائی استراتژیک بین بانک و شرکای آموزشی و پژوهشی فعال در کشور از راهبردهای مهم در مسیر توسعه پایدار نظام بانکی و بانک توسعه تعاون می باشد.

میرزاخانی در خصوص عملیاتی نمودن استراتژی مذکور بیان کرد: در بانک توسعه تعاون فازهای سه گانه ای برای این منظور از سوی مرکز آموزش و پژوهش بانک طراحی و بکار گرفته شده است.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: در فاز نخست برقراری تعامل با مراکز دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی معتبر در سطح کشور به عنوان یک سیاست دنبال شده و ظرفیت های مطلوبی در ترسیم و اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی بانک ایجادشده است.

وی در این رابطه عنوان نمود: مسیر و زمینه های تعامل مراکز دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی معتبر، مدیران و کارکنان نظام بانکی و شرکت های دانش بینان در انتقال دانش و فناوری های نوین و تجربیات ناب بانکی در مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون هموار می باشد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون در خصوص فاز دوم بیان کرد: برنامه های پژوهشی متعددی با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی های داخلی مدیران و کارکنان بانک با رویکرد انتقال فناوری و تجربیات انجام شده است.

میرزاخانی در این رابطه با اشاره به طرح های پژوهشی در حال انجام مانند طرح پژوهشی سنجش کیفیت خدمات و رضایت مشتریان بانک، طرح پژوهشی تدوین و توسعه گفتمان جدید مدیریتی در بانک، بررسی و استخراج شاخص های توسعه ای و اجتماعی بانک در قالب دو مفهوم بانکداری پایدار اقتصادی و اجتماعی و محاسبه منافع اجتماعی بانک، مسئولیت اجتماعی بر اساس مدل GRI و استانداردهای ایزو 26000، آسیب شناسی سامانه سدرا و سایر طرح پژوهشی گفت: با بهره گیری از ظرفیت های مراکز دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی معتبر، مدیران و کارکنان نظام بانکی، مدیران و کارکنان بانک توسعه تعاون و شرکت های دانش بنیان و شرکت های تابعه بانک طرح های پژوهشی موردنیاز بانک در حال مدیریت می باشد.

میرزاخانی با تبیین برنامه های مذکور از امکان مشارکت مراکز دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی معتبر، مدیران و کارکنان نظام بانکی و شرکت های دانش بنیان در برنامه های مذکور و برنامه مشابه در مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون خبر داد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش در تبیین فاز سوم گفت: به منظور پیشبرد راهبرد مذکور پیش بینی شده است سازوکاری به منظور گسترش و توسعه تعاملات آموزشی و پژوهشی مرکز با شرکت های تابعه بانک طراحی و عملیاتی گردد. میرزاخانی با اشاره به اینکه فازهای اول و دوم از ابتدای سال 1399 دنبال شده و نتایج و دستاوردهای آموزشی و پژوهشی مطلوبی از طراحی و مدیریت این فازها حاصل شده است گفت: فاز سوم باهدف توسعه تعاملات بین بانک و شرکت های تابعه طراحی شده و برخی برنامه ها در این حوزه آغاز و پیش بینی شده است و برنامه های جدی تری متناسب بااستعدادها و ظرفیت های دوجانبه تدوین و عملیاتی خواهد شد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش با تبیین فازهای سه گانه مدیریت مسیرهای ارتباطی آموزشی و پژوهشی بانک با رویکرد توسعه پایدار، گفت: عصر حاضر عصر فناوری های نوین و تبادل دانش است و در آینده سازمان هایی زمامدار امور در سطح جهانی و ملی خواهند بود که صاحب و مالک دانش باشند و استراتژی ویژه ای برای مدیریت دانش طراحی و بکار گیرند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/انتقال-دانش-فناوری-و-تجربیات-بانکی-راهبرد-اصلی-تعاملات-اموزشی-و-پژوهشی-بانک-توسعه-تعاون.bos