شماره: 249372 تاریخ : 1395/08/29-01:54:15

انتخاب مجدد سندیکای بیمه گران ایران بعنوان عضو شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی

سندیکای بیمه گران در انتخابات اخیر شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) با کسب اکثریت آرا اعضا ، برای یک دوره سه ساله دیگر به عضویت این شورا انتخاب شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران، سندیکای بیمه گران در انتخابات اخیر شورای عمومی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی برای دومین دوره پیاپی با  کسب اکثریت آرا اعضا برای یک دوره سه ساله دیگر به عضویت این شورا انتخاب شد.

بر اساس این گزارش مجمع عمومی عادی سالانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) با هدف تصویب گزارش عملکرد و مالی سال 1394 و نیز تجدید انتخابات یک سوم اعضای شورای کمیته ایرانی و بازرس قانونی، در روز سه‌شنبه، 25 آبان ماه 1395 برگزار شد. طی انتخابات برگزار شده «سندیکای بیمه‌گران ایران» ، «کنفدراسیون صادرات ایران»، و «کانون انجمن‌های شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی» از میان اعضای سازمانی و «سید حسین سلیمی»، «بانک صنعت و معدن»، «شرکت بورس کالای ایران»، «شرکت بیمه رازی» و «بانک پارسیان» از میان اعضای انفرادی به عنوان یک سوم اعضای شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند.
اتاق بازرگانی بین‌المللی(ICC) از بدو تأسیس خود در سال 1919 تاکنون به عنوان تنها نماینده بخش خصوصی در جهان، نقش موثری در زمینه تسریع و تسهیل مراودات تجاری در سطح بین‌المللی، از طریق تلاش در استانداردسازی سیاست‌ها و مقررات - از جمله اینکوترمز و مقررات بانکداری بین‌المللی مانند اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه‌ها ، همچنین اداره بزرگترین مرکز داوری تجاری بین‌المللی ایفا نموده است. ICC علاوه بر تدوین و پیشنهاد سیاست‌های مبتنی بر رقابت و ضابطه‌مند کردن مبادلات از طریق مقررات، نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین بازرگانان و کارآفرینان صنعتی و معدنی در سراسر جهان دارد و زمینه ارتباط گسترده‌تر تشکل‌های کارفرمایی در جهان را فراهم می‌آورد.
این اتاق در سال‌های اخیر ارتباط گسترده‌ای را با اتاق‌های بازرگانی جهان از یک طرف و با سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) از طرف دیگر به وجود آورده است و در نشست‌های سران کشورهای گروه8 و گروه20 مشارکت فعال دارد.
گفتنی است کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در سال 1342 تأسیس شد که پس از انقلاب با چند سال وقفه در سال 1364 بنا به توصیه دولت و تلاش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران،‌ دوره جدید فعالیت خود را آغاز کرد.
این کمیته  در راستای توسعه اقتصادی، گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری در کشور فعالیت می کند و شورای کمیته ایرانی آن 24عضو سازمانی و انفرادی دارد که از میان اعضای کمیته ایرانی ICC برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند و یک سوم آنان هر سال تجدید انتخاب می‌گردند.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/انتخاب-مجدد-سندیکای-بیمه-گران-ایران-بعنوان-عضو-شورای-کمیته-ایرانی-اتاق-بازرگانی-بین-المللی.bos