شماره: 512500 تاریخ : 1399/02/20-05:56:07

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت:

امکان رای گیری الکترونیک در مجامع عمومی فراهم می شود

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت، با بیان اینکه بازار سرمایه در حال یک پوست اندازی بزرگ است، گفت: سازمان بورس در حال تدارک برای فراهم کردن رای الکترونیکی در مجامع عمومی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین فهیمی، سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت امروز در نشست خبری این ستاد گفت: سوال رایج آن است که برای اینکه سهام عدالت آزاد شود یا آن را بفروشیم، باید چه کاری انجام دهیم؛ جواب این است که هیچ کار؛ اما باید توجه داشت که طیف گسترده ای از کار در سازمان بورس است که ما باید آن را انجام بدهیم که در دو سال گذشته برخی از آنها انجام شده و در دوماه گذشته این اقدامات تشدید که ما بتوانیم این کارها را انجام دهیم.

برای فروش و نگهداری سهام عدالت نیازی به کد بورسی نیست فهیمی اظهار داشت: بنابراین مشمولان برای اعمال حقوقشان اگر می خواهند سهام خود را بفروشند، در خانه خودشان می توانند کار را پیش ببرند تا بدون نیاز به جابجایی این خدماترا دریافت کنند؛ اما قصد خرید دارد و می خواهند به دارایی شان اضافه کنند، می توانند کد بورسی بگیرند و این کار را انجام دهند؛ بنابراین اگر قصد فروش یا نگهداری سهام را دارند، نیاز نیست کاری انجام دهند.

وی افزود: این افراد تنها باید به سامانه مراجعه کنند و اگر چنانچه قصد تملک مستقیم دارایی ها را دارند اعلام کنند و اگر این قصد را ندارند، شماره موبایلی که به نام خودشان است را اعلام کنند تا ما بتوانیم اقدامات مورد نیاز را اطلاع رسانی کنیم.

ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت گفت: از نزدیک به 50 میلیون نفر از اسامی سهامداران که در اختیار ما قرار گرفت و از این بین برای 35 میلیون نفر که مشخصات هویتی و شماره شبا مورد تایید ارائه کردند کد بورسی هم صادر کرده بوریم؛ اما در آن دارایی نیست و این دارایی زمانی اضافه می شود که افراد قصد آزادسازی مستقیم داشته باشند.

بازار سرمایه در حال یک پوست اندازی بزرگ است

فهیمی افزود: حجم گسترده سهام عدالت فرصتی تاریخی برای بازار سرمایه است و زیر ساخت موجود و کسب و کارهای حوزه سرمایه را متحول خواهد کرد.

وی گفت: بازار سرمایه در حال یک پوست اندازی بزرگ است و برای اقدامات لازم برای آزاد سازی سهام عدالت، دو جلسه برگزار شده که در آن تصمیمات مناسبی گرفته شده و مفاد مورد نیاز آن ابلاغ خواهد شد.

فهیمی ادامه داد: یکی از اقداماتی که متحول خواهد شد و تنها تایید هیئت وزیران را برای نهایی شدن نیاز دارد، نحوه اجراز هویت است. این مورد تنها برای این است که قصد خرید دارند نه کسانی که قصد فروش یا نگهداری را دارند.

سخنگوی ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت درباره افزایش بستر صدور کد بورسی گفت: ما مراکز سجام را به 2000 مرکز گسترش دادیم؛ بنابراین جدیداً صفوفی در بانک ها و دفاترپیشخوان نداشتیم.

وی افزود: علاوه بر این، احراز هویت الکترونیکی هم اضافه خواهد شد.

فهیمی بار دیگر تاکید کرد: تمام اینها برای آن دسته از مشمولینی است که قصد خرید دارند و کسانی که می خواهند بفروشند و یا نگهداری کنند، فعلاً صبر کنند؛ چراکه برای آنها خبرهای خوبی داریم که ساز و کار ساده تر خواهد بود.

سخنگوی ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت درباره اقدام جدید دیگر سازمان بورس نیز گفت: نحوه سفارش گیری و خرید و فروش حضور در مجامع، اعمال حقوق مالکانه، رای گیری ها در شرف یک پوست اندازی بزرگی است که دیگر بازیگران بورس هم از این استفاده خواهند کرد.

فراهم کردن امکان رای الکترونیکی در مجامع عمومی

فهیمی در پاسخ به این سوال که نظارت بر شرکتهای سرمایه گذاری استانی به عهده چه کسانی است، گفت: انتخاب مدیر شرکت سرمایه گذاری استانی با سرمایه گذاران سهام عدالت است و این مدیران نه از دولت و نه از بورس و اوراق بهادار اتتخاب می شوند.

وی ادامه داد: سازمان بورس در حال تدارک برای فراهم کردن رای الکترونیکی در مجامع عمومی است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/امکان-رای-گیری-الکترونیک-در-مجامع-عمومی-فراهم-می-شود.bos