شماره: 348255 تاریخ : 1397/02/16-11:06:58

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه نفت گاز پالایش و پترو شیمی

امسال سال درخشانی برای پارس جنوبی و بخش پالایش است

تولید بنزین در سه ماهه نخست سال 1397 به 77 میلیون لیتر در روز و این رقم در سه ماهه پایانی امسال به 96 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه نفت گاز پالایش و پترو شیمی گفت: صنعت نفت نه تنها از حیث حصول درامدهای نفتی و تزریق ان به بودجه، بلکه از نظر اشتغالزایی و ایجاد حرکت در اقتصاد نیز می تواند پیشران اقتصاد کشور باشد به شرطی که تقاضا ایجاد و منابع قابل اتکا برای سرمایه گذاری تامین شود.

صنعت نفت می تواند به حق پیشران اقتصاد ایران باشد اگر همه کمک کنند، البته نه از منظر تزریق درآمدهای نفتی به بودجه بلکه از طریق ایجاد کار و شغل و حرکتهای اقتصادی است.

زنگنه افزود: گازرسانی به عنوان یک طرح موفق از ایجاد کار در داخل است که طی 4 سال کارنامه موفقی داشته است.

در این 4 سال به 11 هزارو 500 روستا و 107 شهر گازرسانی شد. تمام این طرح ها از طریق ساخت و کار داخل انجام شده است.

وی ادامه داد: باور من بر این است که بسته های قراردادی جدید که اغلب آن با شرکتهای داخلی است، بیش از 50 هزار شغل در کشور ایجاد نماید.

زنگنه تصریح کرد: از دیگر اقدامات ما برای ایجاد تقاضای کار برای شرکتهای ایرانی، آن ده قلم کالای ایرانی است. ما 556 میلیون یورو در قالب یک قرارداد برای ساخت لوله های سی آر آی منعقد کردیم. همچنین 55 فقره قرارداد با سازندگان داخلی برای ساخت برخی کالاها امضا شده است.

وی در ادامه اشاره کرد: ما یک ضمیمه جدید قراردادی تهیه شده که لیست بلندی است که شرکت‌هایی که در مناقصات برنده می شوند باید این فهرست کالا را حتما از داخل تهیه کنند.

زنگنه یاداور شد در حوزه شرکتهای دانش بنیان هم کارهای بسیاری انجان شده است، قراردادهایی در بخش بالادستی و پایین دستی با این شرکتها امضا شده و در قراردادهای آی پی سی چند کار برای حمایت از ایرانی ها صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در3 قراردادی که منعقد شد پیش بینی ما این است که بیش از 70 درصد کار از نظر ارزشی به شرکتهای داخلی سپرده شود.

زنگنه خاطر نشان کرد: توسعه پتروشیمی ها هم در دستور کار است و باید بگویم امسال، سال درخشانی برای پارس جنوبی و بخش پالایش است.

وی با تاکید بر میزان تولید بنزین کشور که در سه ماهه اول سال 96، 62 میلیون لیتر در روز بود گفت: در سه ماهه نخست امسال به 77 میلیون لیتر در روز و این رقم در سه ماهه پایانی امسال به 96 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

وزیر نفت گفت: در زمینه قیمت نفت ایران همواره دنبال قیمت معقول برای آن بوده که هم تولیدکنندگان را تشویق به تولید کند و هم بازار جهانی را دچار بی ثباتی نکند. البته تنش‌های مصنوعی در شرایط فعلی دچار افزایش قیمت نفت شده است.

 

سخنرانی بیژن نامدار زنگنه در بیست و سومین نمایشگاه نفت گاز پالایش و پترو شیمی

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/امسال-سال-درخشانی-برای-پارس-جنوبی-و-بخش-پالایش-است.bos