شماره: 494905 تاریخ : 1398/09/18-11:03:17

سومین همایش تهران هوشمند

امروز دیگر درگیر برنامه های مسیریابی مانند ویز نیستیم

امروزه دیگر درگیر برنامه هایی مسیر یابی مانند ویز نیستیم، استارتاپ های بخش خصوصی به کمک ما آمده اند و برنامه های مانند بلد و نشان در این زمینه کاملا فعال هستند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت محمدجواد آذری جهرمی ، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات ، امروز دوشنبه 18 آذر سال 98 در سومین همایش تهران هوشمند گفت: سال گذشته تفاهمنامه ای با شهرداری تهران برای تبدیل تهران به شهری پاک ، سالم و امن امضا شد.

وی افزود: ضرورت و الزامات ، مدیریت هوشمند شهری مناظر این تفاهمنامه است.

وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات خاطرنشان کرد: یکی از فعال ترین تفاهمنامه بین دستگاهی این تفاهمنامه بوده است که این مهم به سرانجام رسید.که ثمره آن تماس شهروندان با دستگاه هایی مانند آتشنشانی دیگر دچار اختلال نیست، استخراج مدلهای حرکت شهری و ... میباشد.

وی تصریح کرد: امروزه دیگر درگیر برنامه هایی مسیریابی مانند ویز نیستیم، استارتاپ های بخش خصوصی به کمک ما آمده اند و برنامه های مانند بلد و نشان در این زمینه کاملا فعال هستند.

امروز فضای استارتاپ کشور به جایی رسیده که تحلیل داده های آنها از ما بیشتر است.

آذری جهرمی افزود: اتصال شهرداری تهران به دولت الکترونیک کاملا موثر بوده که تا پایان سال نیز قبوض شهری نیز حذف می گردد.

همچنین پاسخگویی به درخواستهای شهروندان یکی از موثرترین خدمات تبریک شهروندی است.

آزاد سازی اطلاعات شهری نیز یکی از مهمترین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات شهرداری تهران است.

امسال تمرکز ما باید در مشارکت بین دستگاهی باشد که هر دستگاهی در این حوزه مسئولیت خاص خود را دارد.

وی با تاکید بر زیرساخت های شهری گفت: فناوری میتواند ساختارهای شهری را تقویت و پویا کند، همانگونه که شرکت پست با برنامه پست پلاس تا پایان سال به حوزه هوشمند سازی خواهد پیوست.

آذری جهرمی از افتتاح نمایشگاه پست پلاس به زودی در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

وی افزود: ما باید برای نسل آینده باید فکر کنیم ، نه فقط استفاده کننده و دچار عوارض ناشی از آن باشیم ، قطعا ما باید نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشیم.

وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در پایان گفت: امسال باید بین تعاملات بین دستگاهی باید تمرکز بسیار زیادی انجام شود، قطعا باید شهرداری باید در این راستا گام های موثری را بردارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/امروز-دیگر-درگیر-برنامه-های-مسیریابی-مانند-ویز-نیستیم.bos