شماره: 311632 تاریخ : 1396/09/28-05:58:34

آمادگی شرکت های ایتالیایی برای انتقال فناوری به ایران

شرکت های ایتالیایی آمادگی دارند تا دانش مهندسی و نیز فناوری های روز جهان را در اختیار شرکت های پتروشیمی ایران قرار دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ جورجو ورونزی مدیربازرگانی شرکت ساخت و مهندسی تکینت اظهار کرد: ایران دارای پتانسیل بالایی برای ارتقا صنعت پتروشیمی و جلوگیری از خام فروشی است و با دسترسی به فناوری های جدید و تولید محصولات متنوع می تواند شانس بالایی دردسترسی به بازارهای بین‌المللی داشته باشد.

مدیربازرگانی شرکت ساخت و مهندسی تکینت افزود: با راه اندازی پروژه تولید پروپیلن یا پلی الفین از گاز طبیعی محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر تولید خواهد شد که گام بزرگی برای جلوگیری از خام فروشی است. از نقطه نظر تکینت دستاورد مهم قرارداد ساخت واحد 500 هزار تنیGTPP یا GTOP در ایران بهره‌مندی از پتانسیل دسترسی به خوراک مرغوب و بازارهای بین‌المللی است که می‌تواند نقطه قوت این صنعت باشد.
جورجو ورونزی تصریح کرد: این پروژه فرصتی برای بازگشت تکینت به صنعت ایران نیز فراهم می کند زیرا این شرکت از سال 1966تا 2004 در زمینه های مختلف مانند توسعه میادین نفت و گاز، خط لوله، پالایشگاهی، طرح های پتروشیمیایی از مهندسی تا ساخت کاملEPC فعالیت داشته است و بعد از برجام برای برقراری ارتباط تجاری مجدد از ژانویه 2016 مذاکرات خود را آغاز کرده است. ما می دانیم که حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی یکی از جنبه‌های مهم همکاری تجاری با ایران است.
وی در مورد روند همکاری این شرکت با پتروشیمی اردبیل در احداث واحد تولید پروپیلن و پلی الفین ازگاز طبیعی گفت: شرکت پتروشیمی اردبیل خواست تا بخش مهندسی تکینت توسعه، سازماندهی و نظارت بر مجتمع پتروشیمی را بر عهده بگیرد و فاز اول این خدمات انتخاب لایسنسور و بعد از آن نظارت بر آماده‌سازی طرح اولیه واحد فرایند، یوتیلیتی و آف سایت با همکاری صاحب لیسانس و برآورد قیمت نهایی پروژه خواهد بود. در این طرح واحد‌های تولیدی یکپارچه خواهند بود تا با سرمایه گذاری متمرکز تاثیر تولید افزایش یافته و هزینه ها کاهش یابد.
وی افزود: در صورت درخواست پتروشیمی اردبیل همزمان با اجرای پروژه، انتقال دانش و تجربه به مهندسان ایرانی برای دسترسی به فناوری، تخصص پیشرفته، کنترل کیفیت و عملکرد مجتمع آموزش داده خواهد شد.
جورجو ورونزی با تاکید بر این نکته که ایران دارای پتانسیل زیادی برای همکاری است و با توجه به تغییرات زیاد موجود تنها مانع، محدودیت دسترسی به تکنولوژی های نوین بوده است گفت: می توان امیدوار بود که با دسترسی به تکنولوژی، محصولات جدیدی در صنعت پتروشیمی تولید شود و با شانس دسترسی به خوراک مرغوب به جای صادر کردن نفت و گاز و مواد اولیه بهتر است محصولات نهایی تولید شود.
وی در پایان در مورد شرکت تکینت گفت: گروه تکینت با 70 سال سابقه فعالیت از شش شرکت عمده مهندسی تشکیل شده که با 48500نیروی کار متخصص خود در سراسر جهان فعالیت می کند. برآورد مالی سالانه جهانی گروه تکینت در سال 2016 درحدود 15.2 میلیارد دلار بوده است و در زمینه خدمات ساخت و خرید، مدیریت پروژه، مهندسی برای پروژه‌های بزرگ جهانی ‌در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی، نیرو، معدن، معماری و ساخت طرحهای صنعتی فعالیت می کند


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/امادگی-شرکت-های-ایتالیایی-برای-انتقال-فناوری-به-ایران.bos