شماره: 517943 تاریخ : 1399/05/26-04:40:59

الگوریتم های بهره مند از هوش مصنوعی در شبکه LTE اعمال می شوند

عضو هیئت علمی پژوهشکده فناوری ارتباطات گفت: الگوریتم های بهره مند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در پلتفرم شبکه موبایل مبتنی بر LTE پیاده سازی می شوند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد اکبری در خصوص پیاده سازی سامانه نرم افزاری SON بر روی شبکه LTE گفت: این پروژه در 4 فاز تعریف شده است که سه فاز آن را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم و اکنون در حال انجام فاز 4 هستیم.

وی اهداف فازهای قبلی پروژه را راه اندازی شبکه به صورت نرم افزاری روی یک سخت افزار عمومی، پیاده سازی همه اجزاء شبکه بر روی پلتفرم و نهایتا، فراهم سازی بستری که بتوان الگوریتم­های مطرح در حوزه مخابرات سیار و بخش دسترسی رادیویی که بهره­ مند از هوش مصنوعی هستند را پیاده سازی نمود، عنوان کرد.

اکبری گفت: در فاز چهارم این پروژه الگوریتم های بهره مند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در پلتفرم شبکه پیاده سازی می شوند و نتایج نهایی بررسی خواهند شد.

اکبری به امکان توسعه خدمات این پروژه در بستر فناوری نسل پنجم (5G) اشاره کرد و گفت: خروجی این پروژه یک پلتفرم نرم افزاری است که می تواند برای تست و توسعه انواع الگوریتم های هوشمند، خصوصا در بخش دسترسی رادیویی، که در شبکه برای کنترل و مدیریت استفاده می شوند مورد بهره برداری قرار گیرد. وی اضافه کرد: در ادامه توسعه این پلتفرم می توان سرویسهایی را که عمدتا در نسل پنجم شبکه ارتباطی سیار مورد نظر است بر روی این شبکه ایجاد کرده و صحت عملکردشان را بررسی نمود.

وی نتایج به دست آمده از پروژه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این پروژه از فناوریهای مرتبط با شبکه 5G و فناوری هایی که حتی برای نسل های آتی مطرح هستند، همچون یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، استفاده شده است و می تواند در آینده برای توسعه و تست الگوریتم ها و خدمات بر روی بستر شبکه ارتباطی سیار و همچنین توسعه کاربردهایی نظیر IoT مورد استفاده قرار گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/الگوریتم-های-بهره-مند-از-هوش-مصنوعی-در-شبکه-LTE-اعمال-می-شوند.bos