شماره: 519962 تاریخ : 1399/07/01-11:41:03

معاون شرکت تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد:

افزایش یک هزار و 200 مگاواتی ظرفیت نیروگاه های برق حرارتی

معاون برنامه ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: یک هزار و 239 مگاوات در سال جهش تولیدبه ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور افزوده شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از پایگاه خبری شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران، حمیدرضا عظیمی افزود: شهریورماه امسال با راه اندازی واحدهای جدید نیروگاه های دالاهو، فردوسی و قشم ظرفیت اسمی نیروگاه های حرارتی ایران به 68 هزار و 388 مگاوات رسیده است.

?وی ادامه داد: تاکنون 580 واحد تولید برق حرارتی در 129 نیروگاه کشور احداث شده است.

عظیمی گفت: تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ با افتتاح این پروژه ها به 380 واحد و ظرفیت نیروگاه های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی به 46 هزار و 385 مگاوات رسیده است.

معاون برنامه ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه حدود 68 درصد از کل ظرفیت تولید برق حرارتی در اختیار بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید 13 هزار و 135 مگاوات به ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور افزوده شده است.

عظیمی ادامه داد: در سال جهش تولید یک هزار و 239 مگاوات به ظرفیت نیروگاه های حرارتی اضافه شده است، برای تحقق برنامه پیک تابستان سال آینده نیز تاکنون 645 مگاوات به ظرفیت نیروگاه های حرارتی افزوده شده است.?

همایون حائری معاون وزیر نیرو 26 شهریور گفت: واحدهای حرارتی با آمادگی 98 درصد در تابستان مجدد شروع به رکوردزنی کردند و امسال برای نخستین بار، واحدهای حرارتی در زمان های پیک بار که سالی دو بار و در ماه های تیر و مرداد اتفاق می افتد، توانستند نزدیک به 50 هزار مگاوات توان تولید کنند که نسبت به تولید تابستان سال گذشته این واحدها در زمان های پیک بار 3.5 درصد رشد داشت.
وی افزود: برای احداث واحدهای حرارتی، سرمایه گذاری خوبی انجام گرفت و نسبت به سال گذشته، دو درصد افزایش ظرفیت محقق شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-یک-هزار-و-200-مگاواتی-ظرفیت-نیروگاه-های-برق-حرارتی.bos